מלחמת חרבות ברזל: אבינתן אור, בן 30 מתל אביב, מצוי כבר 69 יום בשבי חמאס, זאת לאחר שנחטף בבוקר 7 באוקטובר לשטחי הרצועה לצד חברתו נועה ארגמני בזמן ששהו במסיבת הטבע בקיבוץ רעים. גליה דקל, אחותו של אבינתן, שוחחה היום (חמישי) עם ינון מגל ופרופ' עוזי רבי בתוכניתם ב-103FM וסיפרה על תחושותיה בעקבות המתרחש.

"נעשה מה שצריך": דבריו האחרונים של סא"ל תומר גרינברג לפני נפילתו
גנץ יילך, סער יישאר - אבל לא בטוח שאלו חדשות טובות לנתניהו | אנה ברסקי
צה"ל נערך למלחמה בלבנון: "מכשיר את הקרקע למצב שנאלץ לכפות על חיזבאללה לסגת"

"אנחנו לא יודעים שום דבר, אנחנו יודעים שאבינתן בעזה", הבהירה בפתח השיחה. "אנחנו רוצים שישראל תלחץ חזק על חמאס כדי שנגיע לעסקה ושהמדינה תתווה את התנאים, לא חמאס, כך שנוציא את החטופים בגאווה ובכבוד. לביקורת אני חושבת שיהיה מספיק זמן אחרי המלחמה, היו שם הרבה מחדלים, אבל עכשיו אני חושבת שהתפקיד שלנו הוא לחזק את הממשלה והצבא, אין לנו ממשלה אחרת, היא הדרך שלנו לחלץ את החטופים".

"אני רוצה להאמין שהם רוצים כמו כולנו שכולם יחזרו", המשיכה. "לכן החיזוק הזה משמעותי, גם בשביל הממשלה בשביל שיהיה לה את הגיבוי, ואני בטוחה שבחמאס רואים את הכל. בחמאס רואים שאנחנו חלשים ומפולגים. אם יש התנגדות לממשלה, חמאס רואים את הכל".

עוד הוסיפה ואמרה, כי: "יש אמנם דעות חלוקות על איך כדאי לעשות את זה, אני לא אשת ביטחון ואני לא יודעת איך כדאי. אבל מעבר לחילוקי הדעות, כולנו משפחות של חטופים וכולנו יחד בזה. אנחנו מחזקים את השני".

פקודת ההתקפה של סא"ל תומר גרינברג ז"ל (צילום :דובר צה"ל)

"יש שם דברים לא נכונים בעיניי ויש גם דברים טובים שהם עושים, יש דברים שצריכים לעבור שינוי, ולפי מה שאני שומעת מתחילים להיות שינויים", התייחסה דקל בסיום דבריה לפעילות מטה משפחות החטופים.