43% מהציבור סבורים שראש הממשלה בנימין נתניהו לא מתנהל נכון מול ארצות הברית בכל הקשור לניהול המלחמה. כך עולה מסקר "מעריב" שיפורסם במלואו מחר. על פי הסקר, רק 36% מכלל הציבור סבורים שנתניהו מתנהל באופן נכון בימים אלה מול הממשל של הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן ו-21% לא יודעים.

"האיש שיוכל לעמוד בפני ביידן": כך צפוי לנסות נתניהו להחזיר את המנדטים שאיבד
"אין שם הרמוניה, החשבונות ביניהם לא נמחקו": האם הפיצוץ בקבינט המלחמה בלתי נמנע?

בחלוקה לפי כוונת הצבעה, רוב מוחץ של מצביעי המחנה הממלכתי ויש עתיד מתנגדים לאופן ההתנהלות של הממשלה: 78% מתומכי גנץ ו-68% מתומכי לפיד סברו כך. רק 17% ממצביעי המחנה הממלכתי ו-13% ממצביעי יש עתיד ענו שלדעתם ההתנהלות מול וושינגטון נכונה. בקרב מצביעי הליכוד התמונה שונה: 63% תומכים בקו שמוביל נתניהו, 12% מתנגדים ו-25% לא יודעים.

הסקר נערך במקביל מה שנראה כפער הולך וגדל בין העמדות הפומביות שמציג ראש הממשלה ובין אלו של הנשיא האמריקאי. "לישראל יש את התמיכה שלנו, אבל היא מתחילה לאבד אז זו שיש לה בשאר העולם לאחר ההפצצות חסרות האבחנה בעזה", אמר השבוע ביידן. מנגד, נתניהו הציג השבוע קו לפיו רק הוא יוכל לעמוד בפני לחץ אמריקאי בנוגע למציאות המדינית והביטחונית שתשרור ברצועה ביום שאחרי המלחמה. "אני לא אתן לישראל לחזור על הטעות של אוסלו", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן (צילום :איתי בית-און /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ)

על רקע התבטאויות אלה מבקר כעת בישראל היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, שמשתתף בישיבה של קבינט המלחמה ויפגוש מחר גם את נשיא המדינה יצחק הרצוג. ערב הגעתו לישראל אמר סאליבן כי בכוונתו "לדבר עם נתניהו על עמדותיו בנוגע לתפקידו של צה"ל בעזה אחרי המלחמה".

הסקר נערך עבור מעריב על ידי חברת "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4All.co.il. הוא נערך אתמול והיום בקרב 510 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, יהודים וערבים. טעות הדגימה עמדה על 4.3%.

התוצאות המלאות של הסקר, בהן גם האופן שבו עמדות אלו של הציבור בשאלות המדיניות משפיעה על המפה הפוליטית ותמונת המנדטים – יפורסמו מחר במלואן ב"מעריב".