היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן התייחס היום (שישי) במסיבת עיתונאים למלחמה בעזה ולדיון בקבינט המלחמה, ואמר כי "יהיה מעבר לשלב שיתרכז במיקוד מדויק בהנהגת חמאס". סאליבן הוסיף כי ניהל "שיחות מועילות מאוד עם בכירים בישראל בנוגע למעבר מהשלב העצים של הלחימה. אנחנו מסכימים שהמלחמה נגד חמאס תיקח חודשים".

היהלום שבכתר: הקלף היחיד שיכול לשנות את דעתו של נתניהו בעזה | ד"ר ענת הוכברג-מרום

בנושא השליטה ברצועת עזה לאחר המלחמה, בניגוד לדברי ראש הממשלה נתניהו, שטען כי ישראל צריכה להחזיק בשליטה על הרצועה, סאליבן סיפר כי בדיון בו נכח של קבינט המלחמה, סוכם כי הרשות תחזיק בשליטה: "השליטה בעזה צריכה לעבור לפלסטינים. אנחנו מאמינים שהרשות הפלסטינית צריכה להתחדש ולהתחזק". עוד הוא הוסיף: "ממשלת ישראל הודיעה כי אין לה תוכניות ארוכות טווח לכבוש את עזה".

הוא הוסיף כי הייתה שיחה בונה מאוד עם מערכת הביטחון הישראלית לגבי שלב המלחמה בעצימות גבוהה, והבהיר כי ארצות הברית רוצה לראות תוצאות בנוגע לכוונת ישראל להימנע מפגיעת אזרחים בעזה.

בנוגע לאיומי החות'ים מתימן, אמר סאליבן כי "לאיראן יש אחריות לנקוט בצעדים לעצירת התקפות החות'ים", וציין כי ארצות הברית עובדת עם הקהילה הבינלאומית כדי להתמודד עם האיום בים האדום.