ב"טלגרף" הבריטי דווח הערב (שבת) כי בבית הלבן חוששים כי הרשות הפלסטינית אינה חזקה מספיק כדי לשלוט ברצועת עזה במקום חמאס ביום שאחרי מלחמת חרבות ברזל.

עוד דווח כי בוושינגטון שוקלים את האפשרות להציב את אחת ממדינות ערב כשליטה בעזה. החשש האמריקאי מבוסס על הסקרים המעידים על ירידה בפופולריות של אבו מאזן, אשר בוושינגטון מאמינים כי הוא אינו כשיר יותר להוביל את הרשות.

כזכור, התמיכה בארגון הטרור חמאס בקרב הציבור הפלסטיני בעזה ויהודה ושומרון נמצאת בעלייה, כך על פי נתוני סקר חדש שנערך במהלך הימים האחרונים. כמו כן, כמעט 90% מהמשיבים על הסקר, הביעו אי אמון במנהיגותו של אבו מאזן. 

בתוך כך, נמצא כי תומכי חמאס בקרב הפלסטינים עדיין היו במיעוט, אך 70% מהנשאלים אמרו שמאבק מזוין הוא האמצעי הטוב ביותר ל"סיום הכיבוש הישראלי".

גם מאמר המערכת של ה׳״וושינגטון פוסט״ התייחס אתמול לסוגיית היום שאחרי חמאס בעזה, וקרא לממשל ביידן לקחת בחשבון ״את האופציה המעשית היחידה למעשה, שהיא הרשות הפלשתינית. זאת, למרות שהרשות לא פופולרית אפילו לא בשטחים שבהם היא פועלת ביו״ש״.

לטענת העיתון, הרשות הנוכחית חלשה מכדי לשלוט בעזה ״ולכן הממשל יצטרך לערב במדינה גם מדינות ערביות מהאזור״. לדברי הכותבים, מדיניות ״חיבוק הדב״ של הנשיא לישראל נועדה להשיג מטרה זו: לתמוך במאמצי המלחמה של ירושלים, אך גם לאלץ את הממשלה להסכים לצעדים פחות פופולריים בקרב בסיס התמיכה הימני שלה בהמשך.