סגן יו"ר הכנסת חבר ועדת חוץ וביטחון חבר הכנסת ניסים ואטורי (הליכוד) שוחח  היום (ראשון) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לתקרית הריגתם בשוגג של שלושת החטופים על ידי לוחמי צה"ל. 

משפחתו של רס"ב עזריה יחזקאל שנפל בצפון: "תמיד כשקראו לו למילואים הוא רץ להתנדב"
בכיר בטחוני לשעבר חושף אמת קשה: למה לטענתו צריך בחירות ועכשיו?

בתחילת הריאיון התייחס להתנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים אמש וטען שחרף הביקורת שנשמעת מסביב "נתניהו תמיד היה חד. אני לא צפיתי בכל מסיבת העיתונאים כי לי חשובה האחדות, והערתי כבר כמה פעמים על כך שכל אחד עושה מסיבת עיתונאים בנפרד. חשוב שכל אלה שקוראים לאחדות בעם וכולי שיהיו מאוחדים בעצמם. שמי שמנהיג את הלחימה הזו יפגין אחדות מול העם, ולא ישחק פוליטיקה פתאום. זה לא מה שעוזר ללחימה כרגע בעזה".

בהמשך ביקש לשים דגש על התנהלות משפחות החטופים, וטען: "יש אנשים שמנצלים את הכאב שלהם, אבל זה הורס. רק הבוקר ראינו את הפרסומים של חמאס עצמו שאומרים 'אתם רוצים אותם בארונות? או שאתם רוצים אותם חיים?', הם בעצם כבר הבינו איפה הנקודה הכואבת. ישראל לא תעצור את הלחימה בעזה נקודה. זה לא יקרה. הכי חשוב זה לחסל את חמאס, אחרת יהיו לנו עוד חטופים".

כשנשאל מה דעתו על התמיכה האמריקאית בישראל, ורצונה של אמריקה להתקרב לקו הסיום של המלחמה אמר: "חשוב להבהיר לאמריקאים שאם הם חפצים ביקרה של ישראל הם צריכים לתת לנו לסיים את המלאכה, ולא לעצור אותנו באמצע. חשוב שנעשה מה שטוב לעם ישראל. נתחשב באמריקאים כמובן, אמריקה היא ידידה מאוד חשובה של ישראל, אבל אנחנו צריכים לעשות מה שטוב לנו ולהגן על עצמנו. לא נוכל לעמוד מנגד כשילדים נרצחים. לא צריך לרדת על הברכיים ולהיכנע לחמאס, זה לא יקרה. מה שנמצא פה על הכף זו מדינת ישראל כולה".

עוד התייחס גם לאירוע המצער של הריגתם בשוגג של שלושת החטופים על ידי לוחמי צה"ל. לדבריו, "הייתה שם תקלה, אבל מצד שני חשוב לי לחזק את החיילים - שלא תיפול רוחם. אנחנו רואים שחמאס מתחיל להתרסק. ממקומות שהוחזקו חטופים אנחנו רואים שיוצאים. חמאס עושים כל מיני תרגילים, ושמים לחיילים בובות שצועקות 'אמא'. החיילים שלנו צריכים להמשיך קדימה. כן, יש תקלות בלחימה, אבל מי שלא עושה לא טועה".

בהמשך הריאיון ביקש להתייחס לאספקה ההומניטרית לעזה, וטען כי מדובר בטעות אסטרטגית. "זה לא מתכתב עם השפה של המחבלים. לא צריך לתת להם כלום. אנחנו בוועדת החוץ והביטחון דנים בזה תמיד, ואומרים את הדברים. זו בעיה. השפה העזתית היא לא השפה שלנו - אתה לא מושיט יד למי שמוריד לך אותה". חבר הכנסת ואטורי לא שכח להתייחס לידיעה אודות החזרת התושבים ליישובי עוטף עזה, וטען: "לפנינו לא הובא דבר כזה. אני לא יודע מי החליט על זה. זה נשמע לא רציני. אם ניצחנו את החמאס אז בואו תגידו לנו, אנחנו רוצים לדעת. אנחנו רוצים לראות שהתושבים מקבלים את הביטחון המספק בדרום, ועדיין יש ירי של טילים ובתים מרוסקים.

עוד הוסיף: "מה ההחלטה הזו להחזיר את האזרחים? מחזירים את האזרחים? תנו להם ביטחון! כיתות כוננות ביישובים בעוטף עזה אומרות לי 'תשמע, אין לנו ציוד'. לא נוכל להשאירו אותם חשופים שוב. בסוף, מי שקובע את הדברים הם ראש הממשלה וקבינט הממשלה המורחב יותר. אם משהו השתנה אנחנו נשמח לשמוע", סיכם.

עריכה: עדן בן ארי