מזכיר ההגנה של ארצות הברית, לויד אוסטין, מבקר השבוע במזרח התיכון. ביקורו של גנרל אוסטין כולל שלוש מדינות: בחריין, קטר וישראל. מחר מזכיר ההגנה האמריקאי יגיע לארץ ויקיים שורה של פגישות עם בכירי הדרג המדיני. 

האמריקנים נכנסים לתמונה: הפעולה הצבאית החדשה נגד החות'ים
ארה"ב לישראל: הימנעו מצעדים שעלולים להוביל למלחמה מול חיזבאללה

לפי הדיווח בעיתון "ניו יורק טיימס", מטרת הביקור של אוסטין היא הפעלת לחץ על ישראל בנוגע ללוחות הזמנים של הלחימה בעזה.

על פי הדיווח, מזכיר ההגנה יבקש תשובות קונקרטיות מאוד. ממשל ביידן דוחף את ישראל לסיים את המערכה הגדולה ברצועת עזה בתוך שבועות מספר - הן את המערכה האווירית והן את זו הקרקעית, אומרים ב'טיימס'.

אוסטין ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו ועם שר הביטחון יואב גלנט כדי לקבל תשובות אודות השאלה "מתי וכיצד" תעבור ישראל לשלב הבא בלחימה, השלב של תקיפות מצומצמות יותר, "כירורגיות", כפי שמגדירים אותן בארצות הברית. 

לפי האמריקאים, השלב החדש אמור להיות "כניסות ממוקדות" ממוקדות מודיעין לאזורי אוכלוסין על ידי כוחות מיוחדים, עבור חיסול אנשי חמאס, חילוץ בני ערובה והשמדת מנהרות. אך לא רק ויתכן כי לא בעיקר לוחות הזמנים של הלחימה בעזה יעמדו במוקד שיחותיו של לויד אוסטין בישראל.

על פי גורמים ישראלים בכירים, שתי סוגיות נוספות יעמדו במרכז הדיונים: המבצע הצבאי המתוכנן כנגד החות'ים והמאמץ הדיפלומטי להביא שקט בגבול הצפוני של ישראל ולמנוע מערכה ישראלית נוספת, מול ארגון הטרור חיזבאללה. היום (ראשון), לקראת הגעתו של אוסטין לישראל, מספר כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו כי הנשיא ביידן קרוב להורות על מבצע צבאי נגד החות׳ים.

אתר WARZONE האמריקני אף דיווח כי בביקורו באזור לויד אוסטין יכריז על מבצע "שומר השגשוג". על פי גורמים מדיניים בישראל, במהלך הדיונים עם אוסטין הצדדים ישתפו מודיעין ותובנות בנושא החות'ים והמבצע המסתמן. לפי הדיווחים, המבצע יכלול השקת כוח הגנה ימי מורחב בהשתתפות מדינות ערב.

נזכיר כי מחר, בזמן ביקורו של לויד אוסטין בישראל, מועצת הביטחון של האו"ם תכנס דיון מיוחד על איום החות'ים על הביטחון הימי. הדיון יתקיים ביוזמת ארה"ב, בריטניה, צרפת, אלבניה, מלטה ויפן. האמריקנים מנסים, בתיאום עם בריטניה, לקדם קריאה של מועצת הביטחון לגינוי התקיפות ולקריאה להפסקתן.

נושא נוסף שיעלה בשיחות עם מזכיר ההגנה של ממשל ביידן הוא איום חיזבאללה על ישראל והדרכים הדיפלומטיות למציאת הפתרון ומניעת מערכה צבאית הבאה.

נזכיר כי בתחילת המלחמה 'חרבות ברזל' ראש הממשלה נתניהו קיבל החלטה שלא לפתוח במערכה בקבילה בצפון ולהסתפק במתקפות נקודתיות.

אולם, בארצות הברית חוששים מהאפשרות שההסלמה בגבול הצפוני תגרום לדרג המדיני בישראל לשנות אסטרטגיה ולפתוח במערכה צבאית כוללת נגד חיזבאללה. עקב כך הצדדים צפויים לשוחח על הדרכים להפעלת לחץ דיפלומטי ואזהרת אמריקנים מהפעלת כוח ישראלית בצפון.

לבסוף, צפוי מזכיר ההגנה לבקר בנושאת המטוסים ג'רלד פורד - הראשונה שנשלחה לאזור כדי להגן על ישראל מפני מתקפה אפשרית של חיזבאללה ואיראן.