במהלך ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) נרשם דיון סוער בנוגע להכנסת סיוע הומניטרי לעזה דרך מעבר כרם שלום. במהלך הדיון, זעם השר לביטחון לאומי על ההחלטה לתת את הסיוע ההומניטרי ברצועה, בניגוד לעמדתו.

הלחץ על ישראל ממשיך: הביקור המתוח של אוסטין עם גלנט ונתניהו
הנורמליזיציה עם סעודיה מתרחקת? התנאי שיציב בן סלמאן לנתניהו ביום שאחרי

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא: "לא מבין איך ביום שישי בצהריים שולחים הודעות להצבעה, כנראה שמישהו בנה על זה שמישהו מחברי הקבינט ישן בצהריים". 

"לא מקובל שפתאום משנים מדיניות בלי לעשות דיון בקבינט", המשיך בן גביר בזעם. "יש לנו עלייה גדולה במספר הנופלים, יש לנו עלייה גדולה במספר הנפגעים, לדעתי יש לזה התאמה מוחלטת לכמויות הדלק והסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה. אבל איך יכול להיות חוסר אחריות כזה להחליט על פתיחת מעבר כרם שלום - מבלי שיהיה דיון מעמיק וממצא בקבינט?".

ההרס בעיר עזה ממעוף הציפור (צילום :רשתות ערביות)

עוד הוסיף השר לביטחון לאומי: "עמדתי ברורה וידועה, אני תמיד התנגדתי מהרגע הראשון, חושב שלא צריך להביא להם סיוע הומניטרי עד שאנחנו נקבל סיוע לחטופים שלנו. אבל מכל מקום, למה למנוע דיון על זה בקבינט?".

ראש הממשלה נתניהו ענה לשר והבהיר כי "האמריקאים עזרו לנו להביא 80 חטופים במקום 50 חטופים בעסקה. התמורה שלנו זה להכניס 200 משאיות ביום. אי אפשר להכניס את כולם דרך מעבר רפיח, לכן בשביל שנוכל לתת את התמורה שלנו, אנחנו צריכים לפתוח את מעבר כרם שלום".