נשיא המדינה, יצחק הרצוג, קרא הבוקר (שני) לאחדות בטקס הארכת מינוי נגיד בנק ישראל, ואמר כי "חשוב לקבל החלטות בקונצנזוס רחב, לבנות תוכניות יציבות מוסכמות וארוכות טווח, ולהתקדם יחד".

"המעמד החשוב הזה מתקיים כאן היום בנסיבות מאתגרות במיוחד - כשאנחנו נתונים בעיצומה של מלחמה קשה שמשפיעה על כל ההיבטים בחיינו", אמר הרצוג בפתח דבריו. "משפחות שכולות, פצועים רבים, חטופות וחטופים שעדיין מוחזקים בידי מרצחי חמאס; מאות אלפי חיילות וחיילים – בסדיר ובמילואים – מגוייסים למלחמה נגד הרשע המוחלט במאמץ להשבת החטופים ולשמירה על ביטחוננו בכל רחבי הארץ; וקהילות שלמות בדרום ובצפון עקורות ורחוקות מבתיהן, מהעסקים שלהן, ומהמעגלים התעסוקתיים והכלכליים שלהן; כל אלה הם רק חלק מהאתגר הלאומי העמוק והמטלטל שלנו".

"גם בעומק היגון, האבל והכאב, האמונה בצדקת הדרך: בצורך לבסס את ביטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל – מפעמת בכל פינה. הדברים נכונים גם בנוגע לאתגר הכלכלי. כן, צפויה לנו תקופה קשה, אבל אין בכלל ספק שיש לנו כאומה יכולות לעמוד מול האתגר הזה, יכולות אותן הוכחנו שוב ושוב. בשביל זה צריך לעמול, לגבש חזון ותוכניות עבודה, לקבל החלטות הרות גורל בשותפות ותוך שיקול דעת, ובעיקר – לשדר קור רוח, חוסן ויציבות", הוסיף הנשיא.
 
"אני פונה מכאן לאזרחיות ואזרחי ישראל, ואומר: הקשר בין הניצחון במלחמה, החוסן החברתי ויציבות הכלכלה והמשק הוא בלתי ניתן להפרדה", המשיך הרצוג. "הערבות ההדדית והרוח הישראלית מחייבות אותנו להשיב את המשק לחיים, לשקם ולתמוך במי שזקוקים לכך, לעודד השקעות – ישראליות וזרות, לתת כוח לחזית ולעורף באמצעות תעסוקה, התאוששות של ענפי הקמעונאות והחקלאות, חיזוק מערכת החינוך וההשכלה הגבוהה, השבה מושכלת, הדרגתית, ונחושה של התיירות ועוד ועוד ענפים שנפגעו אנושות. זה נכון עבורנו כמדינה, אבל זה אפילו נכון יותר כחברה שדואגת לכל חברותיה וחבריה. אסור לנו לשכוח לרגע את האתגר הביטחוני העצום שעומד בפנינו, אבל דווקא בשל כך – חזרה של המשק לחיים היא הכרחית; בשביל לתמוך ולשקם את כל מי שנפגעו ונפגעים במלחמה הזו בכל היבט שהוא; וכדי לנצח במערכה".

"בשביל להוביל את הכלכלה הישראלית לעבר חוף מבטחים, לשגשוג וצמיחה, חייבים לעבוד בשותפות. יחד. עבור עתידה של הכלכלה הישראלית, המילים 'ביחד ננצח' הן אינן רק סלוגן קליט, כי אם צו גורל של ממש. שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים הרלוונטיים ובהם משרד ראש הממשלה, המועצה הלאומית לכלכלה, ובמיוחד בין משרד האוצר לבנק ישראל הוא קריטי, וחייב להיות מבוסס על אמון, הקשבה, הערכה וכבוד. אנחנו ניצבים יחד מול צומת היסטורי ומכריע. האם המשבר הזה הוא יריית הפתיחה לעוד 'עשור אבוד' לכלכלה הישראלית, בדומה לזה שחווינו אחרי 73? או שמא, אחרי יובל שנים, יש בידינו הכלים, הידע, המשאבים והתשתיות להפוך את המשבר הזה להזדמנות? אסור לנו להשאיר את השאלה הזו פתוחה. אנחנו נדרשים להעניק לה תשובות מנומקות, בדמות תוכניות סדורות, בהירות ומשותפות, שיובילו אותנו לשנים טובות של שיקום, שגשוג וחוסן".

את דבריו חתם באומרו כי "אף אחד לא ינצח את האחדות הישראלית ואף אחד לא ינצח את הרוח הישראלית. האחדות הזו היא שתנצח עבורנו את המלחמה, וגם בשדה הכלכלי, בדיוק כמו בשדה המערכה הצבאי: חשוב לקבל החלטות בקונצנזוס רחב, לבנות תוכניות יציבות מוסכמות וארוכות טווח, ולהתקדם יחד".