השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ביקר היום (שני) בחריפות את אופן ההתנהלות של ישראל בתקופה שלפני הטבח הרצחני שביצעו מחבלי חמאס בישראל. "החמאס לא היה מורתע בשביעי באוקטובר, ועדיין, אחרי 73 ימים של לחימה הוא לא מוכרע. כשרוצים להכריע לא מעבירים כסף לאף פקיד, ולא משנה אם זה פקיד מטעם הרשות או מטען גוף כזה או גוף אחר, ואפילו אם זה פקיד של אונר"א", ציין. 

בניגוד לנטען: הציבור האמריקאי מעניק לביידן אשראי לתמיכה בישראל | ד"ר קובי ברדה
"עושים להם משפט שדה": לוחם ביחידה שירתה למוות בחטופים בתגובה ראשונה

עוד הוסיף: "כשרוצים להכריע, לא עושים הפוגות. ולא מאפשרים לאויבים שלנו להציב תנאים מזעזעים בשחרור החטופים". את הדברים אמר בפתח ישיבת סיעת עוצמה יהודית בכנסת. 

לוחמי יחידת דובדבן בחאן יונס (צילום :דובר צה"ל)

הוא קרא להוציא להורג את המחבלים שביצעו את הטבח בתחילת חודש אוקטובר האחרון: "אין יד חופשית להוציא לפועל את חוק עונש מוות למחבלים שהיה מאפשר לנו לעשות משווה פשוטה: כל יום שחטופים לא חוזרים - מוציאים עוד נוחב'ה להורג. אנחנו חייבים להפסיק לדבר בשפה של עסקאות אלא בשפה של הכרעות".

"משטחי הפינוי ההומניטרי הם יורים טילים, הם יורים על החיילים שלנו, ואנחנו ממשיכים בצעדים הומינטרי ומחוות הומניטריות, הגיע זמן ההערכה. ואני אומר את זה לראש הממשלה, לגנץ ולגלנט", הוסיף. 

כמו כן, התייחס בן גביר לגבורת החיילים בקרבות ברצועה: "אתמול הייתי בניחום אבלים אצל משפחת אלוני, האבא מפקד ימ״ר לכיש, הבן ערן הי״ד היה ילד גיבור. בדיוק כמו אבא שגם הוא נפצע בקרב שהוא ניהל, גם ערן עצמו הלך ועשה מה שלא היה חייב בלעשות, ורץ לתופת פעם אחר פעם, כדי לחלץ את המפקד שלו ואת החברים, ובסוף נפל בקרב.

שמעתי את אלון אבא של ערן והמשפחה, אני שומע את את עם ישראל, יש לנו חיילים גיבורים, יש לנו מפקדים נערצים ומובילי קבינט המלחמה ראש הממשלה בנימין נתניהו השר יואב גלנט והשר גנץ חייבים לקחת בחשבון את הנתונים הללו ולהוביל להכרעה".