לאחר הביקורת החריפה שמתח השר לביטחון לאומי בן גביר על מדיניות הקבינט לגבי עזה (פתיחת המעבר כרם שלום ללא דיון בקבינט וכו'), בסביבתו מבהירים כי מבחינת בן גביר, ראש הממשלה צריך לבחור: או הוא או גנץ, כאשר הכוונה היא למדיניות. "בלתי אפשרי להמשיך בהתנהלות הזאת, כאשר מכריזים על מיטוט החמאס ובמקביל מכניסים סיוע הומניטרי לעזה, 200 משאיות ביום".

לאחר שבכיר מוסד לשעבר טען שמועבר כסף לחמאס, בארגון לא נשארו אדישים
"להוציא עוד נוח'בה להורג": בן גביר הציג את המשוואה שלו מול חמאס

אם המלחמה לא תתקדם כפי שמתוכנן, לחימה עצימה עד הניצחון, קרי - עד חיסול מוחלט של חמאס, בן גביר שם איום על השולחן: הוא מוכן לצאת מהממשלה. לאחרונה יו"ר 'עוצמה יהודית' שוחח עם רה"מ נתניהו ואמר לו את הדברים בצורה פתוחה וברורה. מבחינתו הנושא מתקרב לקו פרשת המים.

הערב, בדיון של הקבינט המדיני-ביטחוני, בן גביר דורש קיום דיון מעמיק לגבי ההחלטה לפתוח את המעבר כרם שלום לסחורות הומניטריות, זאת אחרי שההחלטה אושרה ביום שישי על ידי שרי הקבינט המדיני-ביטחוני במשאל טלפוני וללא דיון.

איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתוך כך, גם יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר וחבר הקבינט המדיני ביטחוני בצלאל סמוטריץ', מבהיר הערב בתגובה לדברי נתניהו וגלנט על היום שאחרי בעזה: "ההסדרים שיקבעו בעזה ביום שאחרי המלחמה יעצבו במידה רבה את ביטחון ישראל ואת מעמדה המדיני והכלכלי שנים רבות קדימה. הניסיונות לקבוע את ההסדרים הללו באופן חד צדדי ותוך עקיפת הדיון בקבינט ועם כלל השותפים בקואליציה לא יעבוד. החזרת תושבי עזה לבתיהם בצפון הרצועה בשלב הזה היא איוולת וזו לא החלטה שבסמכות שר הביטחון לקבל לבדו".

"כך גם אמירתו של רה"מ נתניהו על השימוש בפקידי רשות הטרור הפלסטינית לשליטה בעזה ביום שאחרי אינה קבילה ואינה תואמת את הכרזותיו של רה"מ בימים האחרונים, ובוודאי לא את עמדות רוב הציבור הישראלי וחברי הממשלה הממשלה, שהתפכחו מהאשליה המסוכנת לפיה אנחנו יכולים להפקיר את ביטחוננו בידי אויבינו", הוסיף.

לאחר מכן, נמסר מלשכת רה"מ כי "ראש הממשלה נתניהו הוא זה שמוביל את המדיניות שקובעת שברצועת עזה, לאחר חיסול החמאס, לא ישלוט אף גורם שמחנך לטרור, מממן טרור ומשלם למשפחות מחבלים. ראש הממשלה נתניהו אמר שלא נחליף את חמאסטן בפת״חסטאן. כל דיווח אחר משולל כל יסוד".