חבר הכנסת משה (קינלי) טור-פז ממפלגת "יש עתיד" סיפר במפגש עם תושבים בדרום על אפשרות שמקדם, לקחת לחמאס כמה קילומטרים מעבר לרצועת הביטחון, ולהעביר אותה לריבונות ולבעלות ישראלית: "אתם תקפתם ורצחתם בנו ב-7 באוקטובר, ואנחנו לוקחים מכם נתח אדמה. זה ישדר מסר, ויש סיכוי טוב שהעולם יקבל את זה". כך דווח היום (שלישי) בכאן רשת ב'.

אוסטין אמנם אמר שאינו מציב דדליין, אבל זה מה שהוא מצפה לראות בתוך שבועות

בהקלטה שהושמעה בכאן רשת ב' אמר: "מדברים כבר בחדשות על סיפור רצועת הביטחון שאנחנו נשים בינינו לבין עזה, כך שהיא תגן על יישובי העוטף. ואני חושב שלא מדברים מספיק על אפשרות נוספת, שאני מנסה לקדם אותה בימים אלו. חמאס מבין שני דברים - את הכבוד ואת האדמה. אם ניקח שניים-שלושה קילומטר בצפון הרצועה, מעבר לרצועת הביטחון, זה גם יגן יותר טוב על שדרות וזה גם ישדר מסר חזק לחמאס - הנה אתם תקפתם אותנו ואתם רצחתם בנו ב-7 באוקטובר, ואנחנו לוקחים מכם נתח אדמה. הדבר הזה יהיה מסר מאוד חשוב. חמאס יהיה מורתע יותר בעקבות זה. יש סיכוי טוב שהעולם יקבל את זה. אני חושב שאנחנו צריכים לקדם את הרעיון הזה ואני עוסק בזה עכשיו".

חבר הכנסת ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר בנושא לרשת ב': "הבעיה היא שאנחנו קודם מעבירים את המסר ולא תופסים את השטח. בואו קודם נתפוס שטח".