לראשונה מה-7 באוקטובר, 24 משאיות סיוע הומניטרי נכנסו לעזה דרך כרם שלום - כך דווח ב"כאן חדשות". בימין רתחו על החלטת הממשלה, והתבטאויות רבות המבקרות את ההחלטה הציפו את הרשתות החברתיות.

מתחת לאף של נתניהו: לגלנט כבר יש תוכנית משלו ל"יום שאחרי" | ברסקי
מרב מיכאלי אשמה ב-7/10? הוויכוח המפתיע של כספית ומגל

איש התקשורת שמעון ריקלין זעם: "כל יום שישראל מאפשרת למשאיות אספקה לעבור מהשטח שלה דרך מעבר כרם שלום לעזה - הוא טעות קשה והתמכרות לממד הטקטי במקום להצליח בממד האסטרטגי, שהוא ניתוק מוחלט של עזה מאיתנו. מרגיז מאוד".

עוד הוא טען כי "אם זה היה תלוי בי, עזה הייתה הופכת לעיר יהודית ושום עזתי לא היה חוזר אליה בחיים. בנוסף, הייתי מקים את יישובי צפון הרצועה מחדש מחר. ההצעה שלי מדברת על אסטרטגיה במקום שבו כולם לצערי מדברים על טקטיקה: מנהרות, פירים, מחבלים מחוסלים ועוד".

סיוע הומניטרי לרצועת עזה, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

גם התסריטאי רועי עידן התבטא נגד ההחלטה לייבא סיוע הומניטרי לעזה, וקרא: "אם היינו עם חפץ חיים, היו עכשיו 10,000 אזרחים מוחים שחוסמים את הכביש לכרם שלום ומבעירים צמיגים כאילו איילון ורוצים לפטר לנו את גלנט".

נוספים מהימין זעמו על ההחלטה וקראו בציניות: "לא תיכנס טיפת דלק. רק כמה משאיות. 60,000 ליטר ביום. 120,000 ליטר ביום. פותחים את כרם שלום לבדיקת משאיות אבל לא ייכנס משם סיוע. מכניסים סיוע מכרם שלום. אוטוטו ואנחנו שוב עם מזוודות כסף קטאריות".