ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, התייחס היום (שלישי) בוועידת גלובס לאפשרות שייכנס לפוליטיקה: "עוד לא החלטתי אם להיכנס לפוליטיקה בישראל. זה לא בלתי אפשרי, אבל צריך לחשוב היטב. הדיון של המדינה הפלסטינית לא רלבנטי עכשיו".

הנתק עם נתניהו, הסקרים המחמיאים ומיטוט החמאס: יוסי כהן בריאיון חשוף

עוד התייחס כהן לתחקיר שפורסם בניו יורק טיימס השבוע על מקורות המימון של חמאס: "התחקיר אינו מדויק. הכסף שהועבר לרצועת עזה, כחלק מקונספציה שהתבררה כשגויה, היה חלק ממדיניות לאומית. הוא לא בא לחזק את חמאס".

"כל אחד תרם את חלקו ביושר לקונספציה מתוך הבנה ביטחונית מעמיקה וכמי שעשה כמיטב יכולתו לשפר. חלק נטלו אחריות, ומי שלא - אנחנו מצפים לכך. אני חושב שבמידה רבה אנשים שלקחו חלק במערכות הללו במשבר, צריכים לקחת אחריות", הוסיף כהן, ברמיזה ברורה לראש הממשלה נתניהו.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ההבהרה של בנימין נתניהו (צילום :משרד ראש הממשלה)

"המטרה של המוסד לאורך הרבה שנים הייתה לדחוק, למנוע ולסכל את היכולות של הגרעין הצבאי האיראני. חייב להזכיר לעצמנו שצריך להמשיך להיאבק כי זה לפי הגדרה כל גורמי הביטחון, עלול להיות איום קיומי. חייבת להיות דרך למנוע גרעין איראני. על פי פרסומים זרים, אנחנו מכים בעוצמה מהותית נגד ארגון חמאס בחו"ל. זה מנדט שכתבתי בתוכנית רב-שנתית של המוסד", המשיך כהן.

"לו יחיא סינוואר היה לומד את תורת המשחקים, הוא היה מנסה לשער מה קורה עם הצלחה גדולה מדי. הוא מופתע מגודל ההצלחה, לצערי. הוא לא ידע כמה מדינת ישראל יכולה לשנות את כללי המשחק ולהביא לחורבן האמיתי שלו. מיטוט חמאס היא אמירה גדולה, כי היא צריכה להיות מתורגמת לדבר מעשי. צריך להפריד בין חמאס אידיאולוגי, שאותו אי אפשר למוטט - הוא נמצא באג'נדה, לבין מיגור תשתיות חמאס צבאיות אפשרי בהחלט", הוסיף.

עוד אמר כהן: "אני ממליץ לקבינט המלחמה לעסוק בהיבט האסטרטגי, יש שותפים שרואים עין בעין את הצורך במיגור חמאס. עם חלקם חתמנו על הסכמי שלום, ועם חלקם יש קשר מתחת לרדאר. גם מדינות שאינן שלום, כולן כאחת רוצות שנסיים את החמאס על כל תשתיותיו".

על המצב בצפון אמר כהן: "החלטה 1701 הביאה להפסקת אש טוטאלית והסכמה עם המדינה הלבנונית. לבנון היא מדינה ריבונית, גם את ההסכם הימי לא חתמנו מול חיזבאללה. ללבנון יש מחויבות, ולכן רואים את הנשיא מקרון ומדינות מנסות לשכנע. נכון לשאוף כרגע לרגיעה. בצפון אנחנו מגיבים נכון, אלא אם תשתנה ההחלטה. חיזבאללה מרוסן, והמהלכים התגובתיים נכונים. אם נרצה למגר את יכולות חיזבאללה, ביכולות של צה"ל זה קיים".