חברת הכנסת ועורכת הדין טלי גוטליב שוחחה היום (שלישי) עם גדי נס מרדיו צפון 104.5FM בעקבות הביקורת החריפה שמתחה על חברי מפלגתה אמש, אחרי שאישרו העברת סיוע הומניטרי לעזה.

יוסי כהן כפי שלא שמעתם: זה הדבר היחיד שסינוואר לא לקח באמת בחשבון
"לא הכיסא הפרטי שלך": טלי גוטליב במתקפה על יולי אדלשטיין

"כמו שאני מבהירה לחברי הליכוד שזה לא הכיסא הפרטי שלהם, והם לא נבחרו לעשות מה שהם רוצים, אני מזכירה להם את חובתם להעביר ביקורת על הממשלה, גם כשהיא מגלה רפיסות מדי פעם. להעביר ביקורת על החלטות הקבינט כשהוא מגלה רפיסות מדי פעם, לשאול ולתהות על התנהגות לא נכונה מול חמאס עזה בכל הקשור להכנסת סחורות ודלק, ופתיחת מעבר כרם שלום שמשם נכנסו 3,000 מחבלים ב־7 באוקטובר וכמעט כבשו את יישובי הדרום", אמרה חברת הכנסת בפתח הריאיון.

עוד הוסיפה: "כל זמן שהממשלה הזו, בזמן לחימה, ממלאת את המשימה של המשכת הלחימה בכדי להחזיר למדינת ישראל את גאוותה וחוסנה אני לא מוכנה לשמוע שום ציוצים ושום רכילויות. לכן, אמרתי את הדברים האלה בפה מלא. אני הראשונה שמעבירה ביקורת, גם אם אני צריכה להעביר ביקורת על ראש הממשלה".

"אנחנו גורמים לכך שחמאס מקבל דלק"

חברת הכנסת הסבירה כי לתפיסתה העברת דלק לעזה היא לא פחות מ"טעות פטאלית", וטענה: "בזמן מלחמה אנחנו גורמים לכך שחמאס מקבל דלק לתדלוק, תסלחו לי, מחוללי החמצן והמזגנים במנהרות התופת, ולהפעלת המשגרים כנגדנו אז יש בזה עיוות בלתי נתפס בעיניי, לא משנה מי אומר את זה. גם אם אומר את זה ביידן זה עדיין מעוות. בהתחלה אמרנו שאנחנו נעביר להם כמות מזערית, ואנחנו מעבירים להם כמות רבה מאוד. בהתחלה אמרנו שנעביר להם כמות קטנה של סחורה, ואנחנו מעבירים להם כמות גדולה מאוד של משאיות".

בהמשך ביקשה להדגיש: "אני פה לא להיות פיון, אני פה להזכיר גם לראש הממשלה שאובמה בספרו כתב שהיה מנהיג אחד בעולם שלא סר למרות ארצות הברית, וזה היה נתניהו. האם בתקופת אובמה לא הייתה תמיכה בישראל? הייתה גם הייתה. לכן, אני מזכירה גם לנתניהו שיש גבול לכניעה לביידן. אנחנו לא עוד כוכב בדגל ארצות הברית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן (צילום :איתי בית-און /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ)

נס ביקש להזכיר טענה שאומרת שישראל זקוקה לאמריקאים. בתגובה, טענה גוטליב כי שלפני שאנחנו זקוקים לאמריקאים, אנחנו זקוקים להשיב את אלמנט ההרתעה שנלקח מאתנו ב־7 באוקטובר ואת הגאווה הלאומית. לדבריה, "הפכנו להיות צפויים. אנחנו לא הכוכב ה־54 בדלג ארצות הברית. אנחנו בבושה והשפלה קולוסלית. לא רק חטפנו מכה – החמאס ואויבנו בחזיתות השונות, גם חיזבאללה, נמצאים בתודעת ניצחון. הם הצליחו לעשות ליהודים מה שלא הצליחו לעשות מאז השואה. הם הצליחו לחדור את גבולות מדינת ישראל ולהטיל אימה".

חברת הכנסת הזהירה: "אם אנחנו לא נעשה דברים מופרעים מאוד לא נוכל להחזיר לעצמנו את הגאווה. אני מצפה מכל גורם בצבא לא לעשות משפטי שדה לחייליו – אנחנו שמענו את הלוחמים? איך אנחנו מעזים לפגוע בהם? אנחנו צריכים לתת להם גיבוי משפטי מלא. אתה שאלת אותי על דברים מופרעים? למה בדרום הרצועה אני לא שומעת הפגזות? מה זה השקט הזה? יש לנו חימושים, ואנחנו ערוכים גם לזה. השיקולים לא להפגיז בדרום הרצועה לא נכונים ולא מאוזנים. אין הבדל בין דרום הרצועה לצפון הרצועה".

עוד הוסיפה: "אני הייתי מדברת על כיבוש. אומרים שזו מילה מחוללת, אבל המילה כיבוש בעיניי היא מילה מקודשת. הדרך היחידה להשפיל את האויב היא באדמה. שלא לדבר על המילה התיישבות שמבטאת ביטחון, ופגיעה באויב".

"חייבים להגיב בהתקפה"

כשנשאלה מה דעתה על המצב בלבנון, אמרה כי ישראל חייבת להגיב בהתקפה: "מדינת ישראל עושה הכל בכדי להביא את החטופים הביתה, אבל אנחנו מול אויב אכזרי, סדיסטי ואלים – אני אמרתי, שהעולם יגיד מה שהוא רוצה, אבל צריך מצור, רק בכוח. אם לא נעשה דברים מוגזמים מאוד חיזבאללה משקיפים עלינו".

לסיום התייחסה לתוצאות הסקרים, וטענה: "אנחנו במלחמה וכל העיסוק הפוליטי הוא בזוי. הליכוד יהיה חייב להחזיר את אמון הציבור. אנחנו צריכים להחזיר את החוסן בצפון ובדרום".

 סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 104.5FM