אחרי שנים שבהן לא היה ברור מצבו הרפואי של מנהיג חמאס בעזה, בצה"ל עלו על סרטונים בהם מופיע מוחמד דף כשהוא צועד על רגליו ומצבו טוב באופן משמעותי מכפי שהוערך בישראל. חבר הכנסת שמחה רוטמן, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת (הציונות הדתית) התייחס בשיחה שקיים היום (רביעי) עם גדי נס ב-104.5FM לדברים.

"מבוכה מודיעינית": איך הצליח מוחמד דף לעבוד על ישראל?
גוטליב מתפוצצת על הרמטכ"ל: "אם הלוחמים היו נהרגים זה בגלל הקונספציה שלך"

"מה שגילינו לגבי מוחמד דף זה שהתמונה לא נכונה. אנחנו צריכים ללמוד מזה, עם מוחמד דף טעינו ונתחקר. מי שתיחקר את מקרה מוחמד דף צריך לפטר אותו, זו בעיה שאנחנו במשך שנים לא מסתכלים במקומות הנכונים או מרמים את עצמנו לגבי מה שאנחנו רואים".

לאחר מכן שאל נס את רוטמן האם כל מערך המודיעין כשל. רוטמן השיב: "נכון מאוד, אבל לא רק בשאלת מוחמד דף. שאלת העיסוק הזה חשובה מאוד אחרי המלחמה. ממש עכשיו בשבועות האחרונים תרגלו בחטיבה ליד ג'נין חדירת מחבלים ליישוב ובנו על זה שהרשות הפלסטינית תשמור לנו על הגדר כאילו לא למדנו שום דבר. אני לא רוצה תאוריות לעתיד אחרי המלחמה – אני רוצה עכשיו שיטפלו בזה".

על הוועדה המיוחדת שהוקמה כדי לדון בענישת מחבלי הנוח'בה באשר לזוועות טבח ה-7 באוקטובר אמר: "את הפרטים ואת המידע בנושא הזה ואפילו את השיקולים השונים זו וועדה חצויה, חשוב מאוד להגיד שגם בזמן מלחמה יהיה פיקוח על הדברים האלה. קואליציה ואופוזיציה ששומעות את פעולות הממשלה צריכות להבין שהעבודה נעשית כנדרש. בסופו של דבר חברי הכנסת הם העיניים של כל הציבור".

"אולי זה לא צריך להיות מידע חסוי לראות את שיתוף הפעולה בין שר המשפטים לבין היועמ"ש וגורמי הביטחון הרלוונטים. למרות שאני בטוח שיש מחלוקות מהעבר וגם מההווה, הם יודעים לשים את הדברים בצד ובפרופורציה הנכונה למטרה הלאומית החשובה הזו שגם על זה צריך לדבר. כל מדינת ישראל מתמודדת כבר הרבה מאוד שנים עם 'הפיל שבחדר', המשפט הפלילי הוא לא כלי מתאים לטפל בטרור. לא היה צריך לחכות ל-7 באוקטובר. עונש מוות למחבלים נמצא גם בצבאי וגם באזרחי, שאלת העונש זו השאלה הכי קטנה בעיניי", הוסיף רוטמן.

על ההפוגה ההומניטרית בעזה אמר: "את עמדתי בנוגע להפוגות, הפסקות והכנסת דלק אמרתי בצורה ברורה. אני רק אומר, אם אנחנו כמדינה, כצבא, לא נתפכח ומהר... חלק גדול התפכח. אבל אין לנו את הלוקסוס לחכות איפה שאין. צריך לדרוש את ההתפכחות ומהר אחרי כל מה שראינו שמתחת לאף שלנו בג'נין צמחה לנו עוד עזה, מטר וחצי מאיתנו אם אנחנו לא רוצים שכפר סבא תהפוך לכפר עזה אנחנו צריכים להתפכח ומהר, גם המערכת המשפטית וגם המערכת הפוליטית".

אמצעי הלחימה והציוד הצבאי שהוחרם ממחנה הפליטים ג'נין. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

עוד רמז לגורמים בצבא ובממשלה: "מי שעכשיו לא משנה את הקונספט ממשיך כאשתקד. מי שלא מבין מה שקרה ב-7 באוקטובר אותו צריך לפטר, ואין הרבה כאלה. צריך לשים את הלב, ליישר אותם מהר. אדוני אם לא הבנת את השבעה באוקטובר אתה לא יכול להמשיך".

לאחר מכן התייחס רוטמן  לנושא הרפורמה המשפטית ולהקשר שעושים גורמים מסוימים ל-7 באוקטובר: "אני ממש בטוח שלמוחמד דף צמחו הידיים חזרה בגלל שהוא שמע שאולי הולכים להוציא את נציג לשכת עורכי הדין מהוועדה לבחירת שופטים, נו באמת".  

לסיום הגיב על הסקרים ואמר: "זה לא הזמן לעשות סקרים. בטח שאין בחירות באופק, בטח לא בזמן מלחמה. אני משתדל לא להתייחס לסקרים ולא לקרוא אותם".