גורמים מצריים מסרו היום (רביעי) לעיתון ה-Wall Street Journal כי ישראל הציעה הפסקת אש בת שבוע - בתמורה לעשרות חטופים שעדיין מוחזקים על ידי חמאס וארגונים אחרים ברצועת עזה. חמאס דחה את התנאים שהציעה ישראל - ודרש הפסקה של שבועיים בלחימה.

חמאס בלחץ? בכיר בארגון על המו״מ לעסקה: ״לא משחקים, מוכנים לפשרות״
בן גביר על המגעים להפסקת אש נוספת: "זה הזמן להכרעות, לא להפוגות"

על פי דיווח הגורמים המצריים, ישראל רוצה שחמאס ישחרר 40 חטופים, בהם יכללו כלל הנשים והילדים הנותרים בשבי, כמו גם חטופים קשישים הזקוקים לטיפול רפואי דחוף. בתמורה, צה"ל יפסיק את פעולותיו הקרקעיות והאוויריות בעזה למשך שבוע ויאפשר לסיוע הומניטרי נוסף להיכנס למובלעת.

על פי הגורמים, מספר בכירי חמאס שהיו במצרים, דורשים הפסקה של שבועיים בלחימה. ראשי הזרוע הפוליטית של חמאס, איסמעיל הנייה וחאלד משעל, בנוסף לבכירים נוספים בארגון, נפגשו עם גורמי מודיעין מצרים בקהיר כדי לדון בהצעה.

חיסול בכירי המערך האווירי של חמאס (צילום :דובר צה"ל)

לראשונה, אמרו הגורמים המצריים, השיחות יכללו גם נציגים מארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, הקבוצה הפלסטינית המיליטנטית השנייה בעוצמתה הפועלת ברצועת עזה. שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, היום כי הפסקה בלחימה בתמורה לשחרור חטופים היא "משהו שהיינו מאוד רוצים שיקרה".

ממשלת ישראל סירבה להגיב לדיווח המצרי. דובר הג'יהאד האסלאמי אמר כי משלחת תיסע לקהיר בימים הקרובים, והוסיף כי הקבוצה רוצה שישראל תממש הפסקת אש לפני תחילת המשא ומתן וכי עליה לשחרר את כל אלפי האסירים הפלסטינים שבידי המדינה. זאת, בתמורה לחטופים. הזרוע הצבאית של חמאס לא הגיבה לדיווח גם כן.