ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם היום (שישי) מאמר ב"ג'רוזלם פוסט", ובו השיב לביקורת הבינלאומית על פעילות ישראל במלחמה בעזה, והטיל על חמאס את האחריות למצב האזרחים ברצועה.

"ב-7 באוקטובר הותקפה ישראל באכזריות על ידי מחבלי חמאס. הם רצחו למעלה מ-1,200 בני אדם, פצעו מאות וחטפו למעלה מ-200 בני ערובה. במתקפה הקטלנית ביותר על יהודים מאז השואה, הם אנסו וערפו את ראשם של נשים, הרגו ילדים לעיני הוריהן, שרפו תינוקות וגופות מרוטשות. לאחר התקיפה נשבעו בכירי חמאס כי יחזרו על הפראות הזו "שוב ושוב ושוב". מול תקיפה כזו ואיום כזה, חיסול חמאס הוא תגובה הכרחית ומידתית.ישראל הגיבה לזוועות ה-7 באוקטובר במלחמה צודקת של הגנה עצמית", כתב נתניהו.

נתניהו במסר לחמאס, צילום: עומר מירון / לע״מ

"ישראל חותרת למטרותיה הצבאיות תוך ציות מלא לחוק הבינלאומי. ישראל מכוונת למחבלים של חמאס, לא לאזרחים פלסטינים. אמנם עשינו את המקסימום כדי להרחיק אזרחים פלסטינים מפגיעה, אבל חמאס עשה את המקסימום כדי למנוע מהם לסגת. צה"ל פרסם אזהרות לאזרחים פלסטינים, וביקש מהם לפנות את אזורי הלחימה המיועדים ולהקים מסדרונות הומניטריים למעברם הבטוח; חמאס, לעומת זאת, ניסה למנוע מאזרחים פלסטינים לצאת באיומי אקדח. אנו מאפשרים לאוכל, מים ותרופות להיכנס לעזה עבור האוכלוסייה האזרחית; חמאס מפנה וגונב לעתים קרובות אספקה ​​זו לשימושו. ישראל לא התחילה את המלחמה הזאת, אבל ישראל תנצח בה. ככל שנקדים לעשות כן כך ייטב לישראלים, לפלסטינים ולכל מי שמחפש מזרח תיכון שליו", הוסיף.

לטור המלא לחצו כאן