ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש הבוקר (ראשון) את הדיווח הדרמטי ב"וול סטריט ג'ורנל" לפיו נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מנע מישראל לצאת למתקפת מנע נגד חיזבאללה. בהקשר זה אמר רה"מ בישיבת הממשלה: "ראיתי פרסומים לא נכונים כאילו שארה"ב מנעה מאיתנו לפעול. זה לא נכון, ישראל היא מדינה ריבונית. ההחלטה על הפעלת כוחותינו על שלנו". 

מאבק רפיח: מוקד הקרבות שעשוי למוטט את חמאס

"אין לנו ברירה אלא להמשיך להילחם", אמר נתניהו בפתח דבריו. "כוחותינו חיסלו עד היום אלפים רבים של מחבלים. לא נפסיק עד שנשיג את כל מטרותינו. אמש שוחחתי שוב עם ביידן, אני מעריך את עמדתה האיתנה במוצעת הביטחון. שיהיה ברור שזו תהיה מלחמה ממושכת, אנחנו נילחם עד הסוף - עד השבת החטופים ועד שנכריע את החמאס".

ביקור ביידן בישראל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
ביקור ביידן בישראל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

לפי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", נשיא ארצות הברית הפציר בראש הממשלה נתניהו לא לבצע מתקפת מנע נגד חיזבאללה בלבנון, למרות האיומים על הצפון והפעולות שננקטו על ידי ארגון הטרור הצפוני נגד יישובי גבול לבנון. ביידן הזהיר את נתניהו כי מתקפה שכזו עלולה להוביל למלחמה אזורית גדולה יותר, ונתניהו ככל הנראה השתכנע. עם זאת, לפי פרסומים קודמים, נתניהו עצמו היה זה שבלם מתקפה גדולה נגד חיזבאללה. 

לפי גורמים המעורים בנושא, מטוסי חיל האוויר חיכו באוויר להוראות, בעת שביידן שוחח עם נתניהו בתאריך ה-11 באוקטובר, ארבעה ימים מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" נגד כוחות החמאס מעזה, וביקש מראש הממשלה לחשוב מחדש על ההשלכות של פעולה כזו.

עוד נטען ב"וול סטריט ג'ורנל" כי נשיא ארצות הברית שוחח במשך 45 דקות עם נתניהו, כאשר בסיום השיחה אמר לו שיעלה את הנושא עם הקבינט שלו. בסופו של דבר, המתקפה המתוכננת לא יצאה לפועל.