מצרים הציגה היום (ראשון) מתווה חדש לעסקת חטופים, שכוללת בשלב הראשון הפסקת אש של כשבועיים, בה יפסיקו לוחמי צה"ל לפעול ברצועת עזה ולאסוף מידע מודיעיני, בתמורה לשחרור 40 חטופים ישראלים משבי החמאס בעזה. קבינט המלחמה ידון מחר בפרטי ההצעה המצרית. מדיווח של ברק רביד, כתב וואלה!, נמסר כי בכירים ישראלים אמרו שמדובר בהצעה ראשונית ולא בשלה, אך עצם הצגתה היא חשובה וחיובית כיון שלמצרים יש מנופי לחץ משמעותיים על חמאס וככל שהם יהיו יותר דומיננטיים בניסיון לחדש את המו"מ - כך יעלו סיכויי ההצלחה.

המבצע הימי לא יצא לפועל? זו הסיבה שארה"ב חוששת לתקוף את החות'ים בתימן | דיווח
אם הדבר הבא לא יתוקן - ניפול שוב ושוב למלכודות שיעלו באלפי הרוגים | יצחק בריק

השלב השני יכלול שיחות עם הרשות הפלסטינית להקמת מעין ממשלת פיוס פנים פלסטינית. השלב השלישי יכלול הפסקת אש נוספת, עסקת חילופי שבויים כוללת ונסיגת ישראל מרצועת עזה. 

גורם ישראלי התייחס להצעה המצרית והבהיר: "ישנם דברים שלא נוכל לקבל, אבל היוזמה המצרית יכולה להוביל למו"מ". נזכיר כי ישראל מתנגדת לכל הצעה שדורשת סיום המלחמה, בעוד שחמאס מתנגד לכל מו"מ שלא כולל את סיום המלחמה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הפגנה נגד הממשלה בכיכר הבימה, עם משפחות החטופים (צילום :אבשלום ששוני)

בעקבות הצעת מצרים, נתניהו הבהיר כי אין לישראל כוונה לעצור את הלחימה בעזה: "אזרחי ישראל, אנחנו מעמיקים את המלחמה ברצועת עזה. אנחנו נמשיך להילחם עד לניצחון המוחלט על החמאס. זאת הדרך היחידה להשיב את חטופינו, לחסל את החמאס ולהבטיח שעזה לא תהיה יותר איום על ישראל. זה ייקח זמן, אבל אנחנו מאוחדים - הלוחמים, העם והממשלה. אנחנו מאוחדים ונחושים להילחם עד הסוף".

הוא הוסיף: "למלחמה יש מחיר, מחיר כבד מאוד בחיי לוחמינו הגיבורים, ואנחנו עושים הכל כדי לשמור על חיי לוחמינו. אבל דבר אחד לא נעשה - לא נעצור עד שנשיג את הניצחון".

בעקבות הדיווח על היוזמה בכלי התקשורת הערבי "א-שרק", מקורות אישרו לעיתון כי חמאס הסכימו להצעה. בתוך כך, עיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" הקטארי דיווח כי "החזון של מצרים מבוסס על הרצון לשתף את כל הפלגים הפלסטינים ולמצוא אלטרנטיבה לאבו מאזן".