יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, תקף הערב (ראשון) מספר מחברי הממשלה, בניהם השר ניר ברקת, שטענו כי צה"ל מסכן חיילים בשל לחץ המופעל עליהם מהעולם. בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלו, כתב גנץ: "חיילי צה״ל פועלים באומץ ובנחישות – מהיבשה, מהאוויר ומהים, על מנת להגן על אזרחי ישראל וריבונותה. הם מקבלים את כל האמצעים הנדרשים, ולפעילות המבצעית בשטח יש חיפוי אווירי נרחב ומדויק, בעוצמות חסרות תקדים".

"תחושות של הפקרות": השרים התקיפו את נתניהו בישיבת הממשלה - כך הוא השיב

עוד הוסיף: "במיוחד בעת הזו, מצופה משרי הממשלה ומכלל מנהיגי הציבור לנהוג באחריות בהתבטאויותיהם, ולא לצאת בהצהרות בלתי מבוססות, שפוגעות בחוסן של החברה הישראלית כולה, ובמשפחות הלוחמים בפרט".

בני גנץ במהלך סיורו בדרום (צילום :דוברות השר )

דבריו של גנץ מגיעים בתגובה לדבריו של שר הכלכלה ניר ברקת, שהתייחס למצב הלחימה ברצועת עזה ואמר "אני מודאג. לא מתקבל על הדעת שאנחנו נסכן חיילים שלנו, ונשלח אותם חשופים בכל מיני מבנים, מבלי שהפצצנו לפני כן". עוד הוא טען כי "כניעה לכל לחץ חיצוני, גם אם זה לחברים הכי טובים שלנו, זו טעות קשה שאנחנו משלמים עליה מחירים כבדים. התפקיד שלנו כממשלת ישראל, בראש ובראשונה לדאוג לאינטרסים החיוניים של מדינת ישראל. אסור לוותר בגלל שום לחץ".

שר החינוך יואב קיש הצטרף לביקורת על ברקת ואמר: "אני רואה שיש מבול הדלפות על כך שניר ברקת "נלחם" בממשלה עבור החיילים. אז שיהיה ברור, כולנו דואגים אך ורק לחיילים ולהשלמת היעד של ניצחון במלחמה והחזרת החטופים. כך פועל ראש הממשלה, השר גנץ וכל קבינט המלחמה. שיטת ההדלפות להאדרה עצמית מזמן פשטה את הרגל".

חבר הכנסת אריה דרעי הגיב לדבריו של גנץ, ותמך: "חותם על כל מילה. בעזרת השם, יחד ננצח". השר ברקת הגיב גם כן לדברי גנץ, ואמר: "לצערנו בני גנץ עדיין שבוי בקונספציה השגויה שהוא אחד מאבותיה. דווקא ממנו הייתי מצפה למידה של צניעות והקשבה לביקורת עניינית והבנה שחיי לוחמינו חשובים יותר מחיי העזתים".