העימות המתוקשר היום בישיבת הממשלה בין השרים דודי אמסלם לגדעון סער אינו הראשון: בין השניים יש מסורת של עימותים ודם רע. אם וכאשר יחליט סער להיפרד מרשימתו המשותפת עם בני גנץ ולהישאר בממשלה, נראה כי אישים בליכוד - ובהם אמסלם - יפעלו נגדו וינסו לחסום את דרכו.

דרעי חותם על כל מילה: גנץ סגר חשבון עם השר ברקת
לאחר הסערה שעורר: דובר ש"ס מבהיר את דבריו על נתניהו

באפריל האחרון תקף סער את דבריו של השר אמסלם לפיהם "צריך להעמיד לדין את אסתר חיות", ואמר כי מדובר ב"בושה". ״אני מבקש להוקיע את דבריו חסרי האחריות והנלוזים של השר אמסלם״, אמר, ״שתקף בצורה מבישה את כבוד נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות וקרא להעמיד אותה לדין״.

אז אמר אמסלם בריאיון לתכנית 'פגוש את העיתונות' כי "צריך להעמיד לדין את אהרון ברק ואת נשיאת העליון על ניסיון הפיכה״ והצהיר כי ״הרפורמה המשפטית תתבצע, ונקים ועדת חקירה לבדיקת האירועים האלה גם אם זה ייקח זמן".

גדעון סער (צילום:  אריק מרמור, פלאש 90)
גדעון סער (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)

גם ביולי תקף סער אמירות חריפות של אמסלם. אז פנה סער לשר המשפטים יריב לוין וקרא לו לגנות התקפה של אמסלם נגד היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. ״לוין, אתה לא מתמודד עם הבעיות הכי רציניות של המערכת", האשים סער בנאום במליאת הכנסת, ״לפני כמה שעות עמד פה על הדוכן הזה השר במשרד המשפטים אמסלם והתיר את דמה של היועצת המשפטית לממשלה. אין דרך אחרת להתייחס לנאום ההסתה המופרע הזה. השר אמסלם התיר את דמה של היועצת המשפטית לממשלה כשאמר 'היא פוגעת בביטחון המדינה, היא האדם הכי מסוכן בישראל'".