לאחר התמונה שבה מופיע השר בני גנץ עם נועה תשבי, פרשן ערוץ 12, יאיר שרקי, יצא להגנתו של השר והותקף בחריפות ברשתות החברתיות. היום (שלישי) שרקי עלה להתקה.

בחשבון ה-X שלו כתב: מה שהיה להוכיח: "אתמול התייחסתי בשידור ל״מכונת הרעל״ שהופעלה נגד בני גנץ שהשתתף באירוע עם נעה תשבי. זו אכן תמונה לא מוצלחת, ועדיף לחבר קבינט המלחמה להימנע מאירועים נוצצים, גם אם הם בארגון אבות שכולים ולמטרה טובה. אבל מה שתפס אותי בסיפור, זה שהוא הפך לסיפור. מישהו לקח תמונה בינונית ועשה ממנה סערה מושלמת. ולמה הכוונה מכונת רעל? פעילות מאורגנת ברשת".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"כאילו אורגנית. מישהו כאן טרח לערוך סדרה של סרטונים. להפיץ אותם באמצעות חשבונות טוויטר קבועים שמוקדשים למטרה הזאת. להדהד אותם באמצעות עוד חשבונות שנותנים נפח ל״סערה״. ויש כמובן גם אנשים אמיתיים שמובילים את זה, חלקם ביודעין כמובילי המכונה, והרבה אנשים אמיתיים שמצטרפים. וזו זכותם. רק שבעיניי זה בדיוק הרעל. לקחת אירוע איזוטרי ולהפוך אותו מהקשרו, באמצעות מניפולציות רשת: זה אירוע פרטי, בבית של אב שכול, למטרה טובה. גנץ היה שם רבע שעה, יש לו ילדים שנמצאים כעת בחזית, אבל למי חשובות העובדות? זה גם רוע וגם טמטום - גנץ נכנס לממשלה כדי לאפשר אחדות. קמפיין כזה ימאיס עליו בכוח את ההישארות בקואליציה. (ואל תגידו לי למה לא הגנת על יריב לוין? כי דוקא כן הגנתי, והסתייגתי מהעליהום שעשו על תמונתו. וגם כי לא דומה מליאת הכנסת לאירוע פרטי)".

"אלא שמה שעוד למדתי על אותה מכונת הרעל שהיא הכי שונאת שמדברים עליה. ולכן אני רואה עכשיו את המנגנון מתנפל שוב, על עצם העובדה שהעזתי להצביע עליה. ברור שלא כל ביקורת היא מכונת רעל. אני מכבד אנשים שנפגעים או שכועסים ולא מסכימים, ושמח בביקורת עניינית באהבה. אבל אפשר לראות דפוס חוזר - בכמויות הגדולות של התגובות מחשבונות אנונימיים, יותר מרוב סערות הרשת אחרת שהייתי מעורב בהן, והיו כמה".

"וגם במסרים הקבועים שחוזרים; עם רמיזות הומופוביות מכוערות (מעבר לעליבות שיש בכך- מה זה קשור לנושא?) עם מסרים מוטמעים בדרך אגב ומקבעים מציאות (כמו השקר ש״קורא למצביעי הימין פשפשים״. גם אני ובני משפחתי מצביעי ימין. והרפרנס הברור היה הפתגם על מי שישן עם זאבים שלא יתפלא שמתעורר עם פשפשים, כלומר שגנץ נכנס לקואליציה למרות שידע כבר מהסיבוב הקודם שיש בה גם את הגורמים שמפעלים את המכונה). ולמה אני כותב את כל זה? כי האפקט העיקרי של מכונת הרעל הוא הרתעה".

"היא נועדה לפעול על יעדים ספציפיים. לא להטות את דעת הקהל כולה, אלא למנוע מאנשים להשמיע את קולם באמצעות פעילות ממוקדת, אישית. ומה הכי מבהיל אותה: אלו שלא מונחים אוטומטית בחלוקה הנוחה של אנחנו והם. אנשי ימין עם ביקורת עצמית. אנשי שמאל ציוני שאי אפשר לתייג בקלות כעוכרי ישראל. לא במקרה הם לקחו בזמנו את חילי טרופר והדביקו עליו שמועות שאני לא רוצה לחזור עליהן כאן כדי לא לשרת את המכונה. לקחת את האיש הכי טוב ולהדביק עליו את הדבר הכי רע זה היכולת של המכונה. אז אני לא כזה טוב, וגם לא הדביקו עליי דברים מי יודע מה רעים, אבל שווה להכיר את שיטות הפעולה. והעובדה שהמכונה עכשיו מטרגטת אותי, היא בדיוק מ.ש.ל".