שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ מקיימים הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים משותפת במשרד האוצר בירושלים. השרים יציגו את תוכנית ״מגוייסים למילואימניקים״, מעטפת לאומית למשרתי המילואים ומשפחותיהם. תוכנית ההטבות כוללת מענק "כלכלת בית" כפול ללוחמים ששירתו יותר מ-45 יום, מענק חד פעמי למילואימניקים ובני זוג שאינם מועסקים, שוברים לטיפול זוגי וטיפול נפשי והגדלת השיפוי למועסקים של משרתי מילואים.

"אספור עד 3 לפני שיועציך יטילו בי רפש": ח"כ גוטליב תוקפת את נתניהו
ניסים ואטורי על מתקפת ה-7 באוקטובר: "למזלנו זה קרה משמיים"

חיילי מילואים שמשרתים מתחילת נובמבר יהיו זכאים למענק של 800 שקלים, ולוחמים 1,400 שקלים, מענק נוסף של עד 4,500 ש"ח לתעסוקה מבצעית ב-2024, ומענק כלכלת בית ללוחמים מעל 45 ימים יעמוד על 2,500 ש"ח.

בנוסף, התוכנית כוללת כאמור סיוע לעצמאים ולמעסיקים: קרן הסיוע והפיצויים למשרתי מילואים ולבני זוגם תורחב, עצמאים משרתי מילואים יקבלו מסלול מיוחד לפיצויים (כמו מסלול אדום בעוטף עזה), לפיו המילואימניק יוכל להגיש בקשה עד חצי שנה מסוף שירות המילואים. קרן הלוואות לעצמאים, עדיפות במכרזי מדינה.

הערכת מצב בעזה: יואב גלנט, בני גנץ (צילום: שחר יורמן )
הערכת מצב בעזה: יואב גלנט, בני גנץ (צילום: שחר יורמן )

הסיוע למעטפת המשפחתית יכלול מענק חודשי להורים לילדים עד גיל 14 בסך 2,500 שקלים ללוחם, ימי התארגנות והתאוששות, ושובר לחופשה עד 4,500 ללוחם. בנוסף, לזוגות אחרי לידה שאחד מהם משרת במילואים ינתן מענק הארכת דמי לידה בסך אלפיים שקלים. עוד הטבות יינתנו לרוכשים קרקע לפיתוח בפריפריה ומענק להורים לילדים עם צרכים מיוחדים.

בפתח דבריו אמר גלנט: "אנשי המילואים עזבו בית ומשפחה דואגת, ואת החופשות והתייצבו לדגל להגן על ישראל. רבים מהם הגיעו לחזית בטרם נקראו ויצאו עם או בלי נשק לעבר הדרום כדי לבלום את מתקפת החמאס. הם התייצבו מיד ולא שאלו 'עד מתי' או 'מה יצא לי מזה' והבינו את גודל השעה והמוטל על כתפיהם".

"מאז, הם לוחמים כתף אל כתף יחד עם חיילי הסדיר בעזה וביו"ש, בצפון ובים וממחישים כל יום את מה שידענו במשך שנים ארוכות - מערך המילואים הוא נכס ייעודי לישראל ויש לו תפקיד מכריע בביטחון שלנו", הוסיף. "מדי יום אני נפגש עם המילואימניקים בשטח, במטה ובסיורים ואני נפעם כל פעם מחדש מעומק המחויבות וההקרבה. במלחמה הקשה שנכפתה עלינו זכינו גם לנקודות אור ואחת מהן היא משרתי המילואים".

ח"כ פנינה תמנו שטה, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה: "לאחר מאבק מתמשך בשבועות האחרונים, בכנסת ומול הממשלה, למתן סיוע מיידי לבנות ובני זוג למילואימניקים - אני שמחה שסוף סוף הן שר הבטחון והן שר האוצר החלו לייעד תקציבים ראויים לנושא הסיוע לבנות ובני זוג למגוייסים בצו 8". 

"העברתי את הדרישות של פורום נשות המילואמניקים והמשפחות שנמצאות בעורף - והבהרנו באופן חד וחלק; לא טובות מבקשות משפחות מגוייסי ומגוייסות צו 8, אלא זו חובת המדינה לסייע. הן בהארכת חופשת לידה של נשים למילואימניקים, סיוע כלכלי לבני ובנות הזוג, מתן תוספת ימי חופשה והגדלת סכום קרן הביטחון, סיוע בקיצור שעות עבודה במקצועות חיוניים כשההורה האחר בחזית, סיוע רגשי לילדים ולהורה שנשאר בבית, וכמובן סיוע גם לנשות אנשי הקבע במעטפת הכלכלית", הוסיפה.