השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר נפגש הערב (שלישי) עם מפכ"ל משטרת ישראל, רב-ניצב קובי שבתאי, ודן עמו בסוגיית הארכת כהונתו. בנוסף, החליט השר בן גביר שלא להאריך את כהונתה של נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי והיא תסיים את כהונתה ב-17 בינואר.

איילנד למשפחות החטופים: זה המהלך היחיד שימוטט את סינוואר
תשתיות טרור ועשרות מנהרות: היעד שצה"ל סימן ברצועה, ועומד לקחת חודשים

השר בן גביר נימק את החלטתו שלא להאריך את כהונתה בשל "חוסר אמון מוחלט, פערים שאינם ניתנים לגישור, ובעקבות כך שהנציבה נמנעה מלממש את מדיניות השר ואף פעלה בניגוד לה".

עוד פירט השר בעניין פרי שהיא "ניהלה מו"מ עם מחבלי חמאס על תנאיהם, התנהלותה באירוע חמור שאירע בבית הסוהר רימונים, במהלכו ביקשה לטייח ולהסתיר מהשר את המתרחש. ההתנהלות הכושלת בטיפול ראש ארגון הפשיעה כוטייר, והחזרתו לתאו שבוע בלבד לאחר שהתרחשו התפרעויות בבית הסוהר". השר בן גביר הודה לנציבה על כהונתה בתפקיד, ואיחל לה בהצלחה בהמשך דרכה.

נציבת שב''ס רב גונדר קטי פרי  (צילום: דוברות המשרד לביטחון הפנים)
נציבת שב''ס רב גונדר קטי פרי (צילום: דוברות המשרד לביטחון הפנים)

מנגד, נציבת בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי הגיבה: "החלטה לא מפתיעה של שר חסר אחריות המשולבת בטענות מופרכות וחסרות שחר, תלושות מהמציאות וילדותיות המראות את אי הבנתו בשב״ס. הנציבה מודה על הזכות שניתנה לה להוביל את הארגון המשמעותי הזה, ארגון הכליאה הלאומי של מדינת ישראל, ומודה לכלל סגל שירות בתי הסוהר על העשייה המדהימה והמשמעותית בשנות כהונתה וביתר שאת בעת הלחימה. הנציבה תשיב למכתב השר בערכאה הנכונה".

מהמחנה הממלכתי נמסר: "החלפת בעלי תפקידים בכירים בכלל, וראשי ארגונים ביטחוניים בפרט, בעת הזו, פוגעת בתפקוד המדינה בעת מלחמה ואינה נכונה. אנו מצפים מראש הממשלה למנוע את הפגיעה הזו בביטחון המדינה ולא לאפשר החלטות משיקולים פוליטיים בניהול המערכה".

יעקב שבתאי (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)
יעקב שבתאי (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)

אם לא די בכך, בעוד קצת יותר משלושה שבועות אמור מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי לסיים את הקדנציה שלו בתפקיד "השוטר מספר 1". אולם עד כה לא ברור אם כהונתו תוארך. זאת נוכח התסבוכת שאליה נקלעה המערכת בשל המלחמה.

בסביבת המפכ"ל ממהרים לחזק את הדברים וטוענים כי "מערכת היחסים המקצועית בין השר לביטחון לאומי למפכ"ל היא מצוינת וזוכה להערכה רבה. המפכ"ל מציג הישגים מקצועיים לארגון, קיבלנו תקציב משמעותי והרוח שנושבת היא נפלאה. מבחינתו, המפכ"ל נשאר בתפקיד והוא ממתין להחלטה של השר, שתתקבל בשיחה ובתיאום איתו והוא יכבד כל החלטה של השר בן גביר בעניין. "אנחנו בתקופת מלחמה. המשטרה הוכיחה את נחיצותה בתקופה הזו, חשפה את מקצועיותה הרבה ועוצמתה וזה בהחלט אמור לשנות את ההתייחסות לארגון ולעומד בראשו".