במהלך תוכניתם של בן כספית וינון מגל ברדיו 103FM, שוחחו היום (רביעי) על השלכות המלחמה. בתוכנית, התייחס ינון לדבריו של הרמטכ"ל לשעבר דני חלוץ, שטען בכנס הפעילים שעסק במחאה כי "תמונת הניצחון היחידה במלחמת חרבות ברזל תהיה הדחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו".

498 הרוגים, מעל 2000 פצועים: צה"ל חושף את מספרי הנפגעים מאז הטבח
יש לישראל גב מול חיזבאללה? השאלות שדרמר יפנה לאמריקאים

"מילא שהאדם תפוס ב'רק לא ביבי', אנחנו במלחמה, חיילים נופלים, נפצעים, משפחות נהרסות, אנחנו במלחמה על עתידנו - מה שמעניין אותו הוא שנתניהו ילך", כעס מגל. "כלום לא השתנה. הכל אותו דבר, אותם טקסטים, אותן הפגנות, אותם אנשים. זו מחלה שאין לה תרופה. הוא פוגע בכוחות, בלוחמים, ברוח העם. זה היה רמטכ"ל. זה דבר לא ייאמן. על מה הוא נלחם? אין עכשיו רפורמה. על איזו מלחמה הוא מדבר? עבור מה? איך הוא לא במעצר בכלל? אנשים מטורפים. על מה הוא מדבר? לגרש את נתניהו? זה ראש הממשלה הנבחר. היו בחירות".

בן פחות הסכים עם דבריו, בלשון המעטה, והשיב כי הוא "מזכיר מה נתניהו עשה אחרי כל פיגוע בממשלת השינוי": "מותר לדרוש את החלפתו של ראש הממשלה. מותר להיות אופוזיציה, מותר לעשות מחאה. אני מזכיר מה נתניהו עשה אחרי כל פיגוע בתקופת ממשלת השינוי. רקד על הדם, קרא לממשלה באלף ואחד שמות - אז אני לא בטוח שאנחנו מיושרים על אותו הדף".

בנימין נתניהו, דן חלוץ (צילום: אבשלום ששוני,נועם ריבקין פנטון, פלאש 90)
בנימין נתניהו, דן חלוץ (צילום: אבשלום ששוני,נועם ריבקין פנטון, פלאש 90)

הוא הוסיף כי "נתניהו אומר שההתנתקות היא אסון, אבל הצביע בעדה ארבע פעמים. למה הוא נבחר לראשות הממשלה? כל דבר שצריך לעשות הוא לא עושה. כשהוא היה צריך להימלט מאימת הדין, הוא הלך על ההפיכה המשפטית המטורללת למרות שלא היה לזה שמץ של תמיכה ציבורית. מזל שעצרנו אותו. אפס אחריות, אפס מוסר, אפס מודעות עצמית. האדם הסביר בקולו שרק ראש הממשלה אחראי לביטחון. פיזרת זוהמה ושקרים. כל מילה הייתה שקר. אתה שקרן מתועב".

"אתם הייתם מאפשרים לנתניהו לכבוש את זה? למה אתם משקרים?", שאל ינון את חברו לאולפן. "מה, אנחנו לא יודעים מה היה פה? איפה הייתה התודעה? גם 7 באוקטובר הוא אירוע תודעתי. היה מודיעין, ידעו. הם עשו סדרות על זה שהם הולכים לכבוש יישובים. הכל היה, הבעיה בראש. נחטפנו לפני 30 שנה על ידי הזיות. זה כמו עם פלסטיני, המצאה של השמאל. ממציאים. המדינה הזו נחטפה ואי אפשר היה לעשות כלום. אתם שולטים בתודעה ובתקשורת, אנשים יודעים את האמת. למה גדעון סער לא עשה את הרפורמה? הוא היה שר משפטים שנה וחצי. תסתכל על הציוצים שלכם בזמן מלחמה. בכל דבר נתניהו אשם. אתם פוגעים בכוח המנצח".