הסערה התורנית בממשלת החירום: לאחר שהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, החליט שלא להאריך את כהונתה של נציבת שב"ס קטי פרי, דבר שגרם לסערה רבה בתוך הממשלה, כשלטענת בני גנץ מדובר בהפרה של ההסכמים הקואליציוניים, גורמים בכירים בליכוד שניסו להביא לפתרון המשבר, סיפרו על שיחה קשה בין דרעי לראש הממשלה. אולם, יש לציין כי לאחר זמן קצר השנים הכחישו את הנאמר.

הגורמים שפועלים להביא לפתרון מול השר הגנץ, ואף התבטאו פומבית בעד קיום ההסכם וצידדו בעמדתו של גנץ, סיפרו כאמור על שיחה קשה בארבע עיניים בין יו"ר ש"ס לנתניהו שעלתה לטונים גבוהים. במהלך השיחה נאמרו אמירות קשות מצד דרעי, שהטיח בראש הממשלה טענות קשות לאור הפרת ההסכם.

נתניהו ודרעי   (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
נתניהו ודרעי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

במחנה הממלכתי ובעוצמה יהודית הכחישו אמש כי נחתם הסכם פשרה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר בני גנץ והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כאשר דווח כי הוחלט כי תקופת כהונתו של המפכ"ל יעקב שבתאי תוארך בתקופה ממושכת, ככל הנראה כשנה. עוד דווח כי במקביל הוסכם כי תקופת כהונתה של נציבת שב"ס קטי פרי לא תוארך והיא תסיים את כהונתה כבר ב-17 בינואר. את מקומה ימלא ניצב קובי יעקבי, המקורב לשר בן גביר. הוא לא ימונה לתפקיד הנציב הקבוע, אלא ממלא מקום זמני.

לאחר סיום הפגישה נשא גנץ הצהרה והתייחס לנושא: "לצערי, בימים האחרונים, יש מי שמרשים לעצמם לחזור ל-6.10. מי שמשתלחים במפקדי צה"ל, שפועלים לילה ויום כדי לשמור על ביטחוננו – ובהם האלוף יהודה פוקס ותת אלוף ברק חירם, שני מפקדים משכמם ומעלה שאני מבקש לחזק ולגבות. מי שבמקום לחבק את משפחות החטופים, מאשימים אותן בפגיעה במערכה. מי שיושבים בקבינטים בלילות, ומזרימים בעצמם או מטעמם רעל ברשתות בימים. מי שבמקום לחזק את השורות, לתת גיבוי לממשלה מבחוץ ומבפנים, פועלים כדי לפרק אותה בזמן שעשרות אלפי לוחמים בחזית. זה נכון גם למי שחושבים שאפשר להחליף ראשי זרועות ביטחוניות בזמן מלחמה, תוך פגיעה בביטחון ופגיעה בלכידות שלנו".

בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גנץ הוסיף: "אני שומע גם אנשים שסבורים שחבריי ואני צריכים לפרוש מהממשלה, ואני מבקש להגיד להם – אנחנו לא בממשלה כדי להישאר אלא כדי שננצח. הלוחמים שבחזית, והאזרחים שתומכים בהם באופן מרגש כל כך בעורף, מבינים זאת. עבורם ועבור המדינה ובלבד, חבריי ואני נמצאים בממשלה. בזכותם ננצח. בזכות האחדות של העם, ובזכות הנחישות של החברה הישראלית. המציאות זימנה לנו כהנהגה את המבחן הגדול של דורנו. הציבור הישראלי מאוחד ויודע היטב מה נדרש בעת הזו. והחברה הישראלית תדע גם לבוא חשבון בבוא העת, עם מי שלא יעמוד במבחן".

בן גביר אמר לאחר הפגישה: "המחלוקת שלי עם בני גנץ הרבה יותר עמוקה מהארכת כהונתה של נציבת שב"ס. אותה נציבה שניהלה מו"מ עם החמאס שאני אמרתי לה שהמדיניות שלי הפוכה. שנתנה תנאים מפליגים לכוטייר אסיר ממשפחת פשע ואני אסרתי עליה ואמרתי לה שזה נורא ואיום, שהסתירה ממני אירועים שלמים, כמו שהיה בכלא רימונים כאשר היא אמרה לי יש מתיחות באגף ובסוף הסתבר שכמעט ניסו לרצוח סוהר. המחלוקת שלי עם בני גנץ, היא על העובדה שהוא בעד להכניס דלק לחמאס ואני מתנגד לדבר הזה. המחלוקת שלי עם בני גנץ, זה העובדה שהוא בעד לתת הומניטרי בחידון תנאים, ואני אומר הומניטרי תמורת הומניטרי. המחלוקת שלי עם בני גנץ, שאני רוצה להכריע את המלחמה, ובני גנץ לא רוצה לעשות את זה".

איתמר בן גביר בביקור בכלא בו עצורים מחבלי הנוחבא (צילום: דוברות שב''ס)
איתמר בן גביר בביקור בכלא בו עצורים מחבלי הנוחבא (צילום: דוברות שב''ס)

כזכור, בן גביר עורר אמש סערה כשהחליט שלא להאריך את כהונתה של נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי. השר בן גביר נימק את החלטתו שלא להאריך את כהונתה בשל "חוסר אמון מוחלט, פערים שאינם ניתנים לגישור, ובעקבות כך שהנציבה נמנעה מלממש את מדיניות השר ואף פעלה בניגוד לה".

עוד פירט השר בעניין פרי שהיא "ניהלה מו"מ עם מחבלי חמאס על תנאיהם, התנהלותה באירוע חמור שאירע בבית הסוהר רימונים, במהלכו ביקשה לטייח ולהסתיר מהשר את המתרחש. ההתנהלות הכושלת בטיפול ראש ארגון הפשיעה כוטייר, והחזרתו לתאו שבוע בלבד לאחר שהתרחשו התפרעויות בבית הסוהר". השר בן גביר הודה לנציבה על כהונתה בתפקיד, ואיחל לה בהצלחה בהמשך דרכה.

הודעה משותפת ללשכת ראש הממשלה ויו״ר ש״ס דרעי: "בניגוד לפרסומים, ראש הממשלה נתניהו ואריה דרעי כלל לא החליפו אפילו מילה בנושא נציבת שירות בתי הסוהר. התיאור לשיחה שלא התקיימה הוא פייק ניוז מוחלט".