בכירים בממשלה זועמים על הדלפת הטיוטה של החלטת בג"ץ בעתירות שהוגשו נגד החוק לצמצום עילת הסבירות. שר בכיר אמר ל'מעריב': "להדלפה ובעיקר -לתוכן ההדלפה, להחלטה המסתמנת של השופטים , תהיינה השלכות ציבוריות כבדות. 

זה יקרע שוב את עם ישראל וזה הדבר האחרון שאנחנו צריכים עכשיו בזמן המלחמה". לדברי בכיר נוסף:  "ההדלפה פוגעת באסתר חיות ובקו שהיא מובילה, כי נראה לא סביר שהיא קובעת אחרי שכבר פרשה מול 7 שופטים שהם בעצם הרוב. פסק הדין עלול לעורר מחדש את הוויכוח והשסע באמצע מלחמה (מה שלא קרה עד עכשיו - בדיוק להיפך)".

ועדת החוקה, חוק ומשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ועדת החוקה, חוק ומשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"הדבר עלול לעורר את המיליטנטים בשני המחנות בדבר שהיה קבור. אף ממשלה בישראל לא יכולה לנהוג בחוסר סבירות אחרי ה-7 לאוקטובר ולכן זה פסק דין מיותר. "שר בכיר נוסף אמר בשיחה עם 'מעריב': "ההדלפה פגעה פגיעה קשה בלגיטימציה של פסק הדין המסתמן. יש לקוות שהשופטים ימצאו דרך לנטרל את המוקש הזה שמופעל רק בגלל מגבלת 3 החודשים אחרי הפרישה של הנשיאה לשעבר חיות".

באשר לרפורמה המשפטית שנשכחה אחרי אירועי 7 באוקטובר והמלחמה, אומרים גורמים בליכוד: "שמחה רוטמן התראיין לאחרונה ואמר שהרפורמה מתה. ההדלפה וההחלטה המסתמנת מוציאה את הרפורמה מהקבר הפוליטי".