בדרך למשבר דיפלומטי בין ישראל לאיטליה? דווקא כאשר ברומא מכהנת אחת הממשלות הימניות ביותר בתולדות המדינה, היחסים שבין המדינות נקלעים לסערה על רקע מינוי שגריר ישראלי חדש. למעריב נודע כי מאחורי ההתנגדות עומד גם קמפיין של ארגונים פרו-פלשתיניים.
העיתון האיטלקי "קוריירה דה לה סרה"  פירסם אתמול כי משרד החוץ האיטלקי מתנגד לאישור השגריר הישראלי המיועד בני כשריאל. הסיבה: כשריאל מכהן כיום בתפקיד ראש עיריית מעלה אדומים, הנמצאת מעבר לקו הירוק.

התנגדות משרד החוץ האיטלקי למינויו של כשריאל מעוררת זעם רב בקרב הקהילה היהודית באיטליה. זאת, לאחר שכשריאל תואר בעיתונות האיטלקית כ"מתנחל קיצוני", על סמך תלונות נגדו שהגיעו מגורמים פלסטיניים. לארגון "ידידי ישראל" באיטליה, שפנה למפלגות הקואליציה האיטלקית, התברר כי ההדלפה לעיתון יצאה מפקידים במשרד החוץ האיטלקי, בעלי דעות פוליטיות פרו-פלסטיניות.

בעקבות המשבר, טענו אנשי הארגון באזני ראשי שלוש המפלגות המרכיבות את הקואליציה באיטליה כי כשריאל אינו מתנחל קיצוני, אלא איש הזרם המרכזי במפלגת הליכוד ואף היה חבר בעבר במפלגת "גשר" של שר החוץ לשעבר דוד לוי. לדברי הארגון, העיר מעלה אדומים שבראשה הוא עומד במשך עשרות שנים הוקמה על ידי מפלגת העבודה בתקופת ממשלתו של יצחק רבין. ראש הארגון באיטליה, פרופ' אהרון מאירוב העריך בשיחה עם מעריב כי שר החוץ האיטלקי אנטוניו טאיאני יאשר את מינויו של כשריאל ולא יקבל את התנגדות הדרג המקצועי במשרדו.