מלחמת חרבות ברזל: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קיים בשבוע שעבר שיחה קשה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בה דרש ממנו למצוא פיתרון לסוגיית כספי המיסים הפלסטינים שהוקפאו לפני כחודשיים – כך דיווח הלילה (שישי) ברק רביד בוואלה!

תושבי עזה יועברו למצרים? מחלוקת נוספת בין נתניהו לביידן | דיווח
המחלוקת בין ביידן ונתניהו באשר ליום שאחרי המלחמה הולכת ומחריפה | דיווח

כזכור, לפני כחודשיים החליט הקבינט המדיני-ביטחוני לקזז כ-40% מכספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית ושהיא מחויבת להעביר לה מתוקף ההסכמים בין הצדדים. ההחלטה התקבלה בעקבות טענות שר האוצר בצלאל סמוטריץ', כי הכספים יועברו לרצועת עזה ולידי חמאס. סמוטריץ' אף איים להתפטר אם תתקבל החלטה להעביר את הכספים לידי הרשות הפלסטינית.

בנימין נתניהו וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

לפי הדיווח, ביידן ביקש מראש הממשלה לקבל הצעה שישראל עצמה העלתה בפני ארצות הברית לפני כמה שבועות ולפיה כספי המיסים המקוזזים יועברו למשמורת בנורבגיה עד שיושג הסדר שייתן מענה לדאגה הישראלית שהכסף עלול להגיע לחמאס.

הרשות הפלסטינית כבר הסכימה להצעה הזו והבהירה לארה"ב כי תחת הסדר כזה היא תהיה מוכנה לחדש את קבלת החלק של כספי המיסים שאותו ישראל לא הקפיאה.

בכיר אמריקני ומקור שמעורה בתכני השיחה אמר כי נתניהו הפתיע את ביידן כשחזר בו מההסכמה הישראלית ואמר שכבר אינו סבור שההצעה הנורבגית טובה. נתניהו אמר לביידן כי הוא אינו סומך על נורבגיה והדגיש כי הרשות הפלסטינית צריכה פשוט לקחת את החלק מכספי המיסים אותו ישראל מוכנה להעביר לה.

ביידן השיב לנתניהו כי ארה"ב סומכת על נורבגיה וזה צריך להיות מספיק עבור ישראל כדי לסמוך על ההצעה הזו גם כן, כך אמר בכיר אמריקני. אחרי כמה דקות ביידן אמר לנתניהו כי הוא מצפה ממנו למצוא פתרון לסוגיה וציין כי "השיחה הזו הסתיימה".