לקראת ההחלטה על מועד הבחירות המוניציפליות שצפויה להתקבל בישיבת הממשלה ביום ראשון, היום (שישי) צה"ל שולח לממשלה את הנתונים המפורטים באשר למתמודדים בבחירות המוניציפליות שמשרתים במילואים.

על פי הנתונים של משרד הפנים, ישנם 3778 מתמודדים שהם משרתי מילואים, מתוכם - 1829 הם בשירות פעיל. מתוך 1829 המשרתים הפעילים, ישנם 688 בעלי תפקידים הכרחיים לצה"ל המשפיעים על 144 רשויות ושאותם, בסבירות גבוהה, לא ניתן לשחרר במהלך התקופה הקרובה.

בנוסף, ישנם 1141 משרתים שלאור תמונת המצב המבצעית העדכנית והצפי העתידי ניתן, בסבירות גבוהה, לשחררם על מנת שיתמודדו בבחירות.

בתגובה לנתונים, אמר יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: ״נתוני צה"ל לא משאירים מקום לספק. לוחמי מילואים שמתמודדים  ב-144 רשויות מקומיות נדרשים למאמץ מלחמתי ולא יוכלו להשתחרר כדי להתמודד. מדי יום פונים אלי עשרות מילואימניקים ומתחננים שנבין ונפעל לדחיית הבחירות. המאמץ המלחמתי חייב להיות במרכז עד הניצחון. 

בחירות עכשיו הן אבדן עשתונות ערכי ודמוקרטי וניתוק בלתי נתפס מהלוחמים ומהעם כולו. אני קורא לשרי הליכוד והמחנה הממלכתי להתעלות מעל ללחצים של עסקנים פוליטיים ולשים את לוחמי המילואים ואת המאמץ המלחמתי במרכז. בישיבת הממשלה ביום א׳ שרי הציונות הדתית ילחמו למען לוחמי המילואים ובני משפחותיהם ואני מקווה מאוד שהשכל הישר יגבר על הפוליטיקה הקטנה והממשלה תקבל את ההחלטה הנכונה ותדחה את הבחירות״.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב: "לוחמי צה"ל אשר נמצאים בצפון, בעזה וביו"ש, שומרים ונלחמים באויב - אינם צריכים להילחם גם על מקומם בבחירות. נתוני צה"ל ברורים ביותר: קיום הבחירות בעת הזו, בזמן הלחימה, יהיה סכין בגב הלוחמים ושיבוש בתוכנית המלחמה. על כולם להתעלות לגודל השעה ולדחות את מועד הבחירות - כך נכון וכך ראוי".