ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט חשף במאמר שפרסם הלילה (בין חמישי לשישי) בעיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל" כי תחת כהונתו ישראל תקפה בפברואר 2022 באיראן. לאחר פרסום המאמר נמתחה ביקורת על בנט בטענה שחשף מידע רגיש שלא אושר על ידי הצנזורה הצבאית, ועוד בעיתוי בעייתי במיוחד. בנט הגיב לביקורת ואמר כי "לא הפרסום הוא הבעיה, אלא מדיניות הממשלה".

רמז עבה לנתניהו? פרשן אמריקאי בכיר: "אין לו מושג מה לעשות בעזה"
הותר לפרסום: עילאי קירושין הוא הפעוט שנדקר למוות בלוד

"במשך 30 שנים ישראל נופלת בדיוק למלכודת של התמנון האיראני", כתב בנט בתגובה שפרסם. "אסטרטגיית איראן היא חכמה ופשוטה: לפרוס זרועות טרור שיקיפו את ישראל מכל עבר, יקיזו את דם בננו, יתישו אותנו, בעוד איראן, ראש התמנון, לא משלמת כמעט מחיר. ישראל, לצערי, ממלאת באדיקות את התפקיד שאיראן ייעדה לנו: כבר שנים אנחנו שולחים את לוחמינו להילחם בסג׳עיה מול חמאס, בג׳באליה מול ג׳יהאד אסלאמי, במרון א-רס מול חיזבאללה. אפילו החות׳ים בתימן מרשים לעצמם לתקוף את ישראל. גם אני נלחמתי מול אצבעות התמנון במלחמת לבנון השנייה, ואיבדתי שם חברים".

לדבריו, "האייתוללות בטהרן צוחקים ונהנים. משך עשרות שנים הם היו חסינים. שיהיה ברור: איראן מנהלת מלחמה על-מלא מול ישראל, במעמד צד אחד. איראן מכה בישראל מכל הכיוונים; ישראל חוטפת. יתרה מזאת, בגלל שאיראן מרגישה חסינה, היא מתקדמת ללא בלמים, מעשירה ב60%, והפכה כעת למדינת סף".

עוד כתב, כי "כראש הממשלה פעלתי לשנות זאת. ללכת על ראש התמנון. כינסתי את ראשי הזרועות, צה״ל, מוסד ושב״כ, והסברתי להם שאני רוצה להסיט את המיקוד לאיראן עצמה שתתחיל לשלם מחירים (לא רק בהקשר הגרעיני). כך עשינו. זו צריכה להיות אסטרטגית-העל של ישראל".

"הבעיה עם איראן אינה פרסום המהלכים שביצענו נגדה שכבר נודעו בעבר, אלא שאיראן מחטיפה לנו דרך חמאס וחיזבאללה ואפילו החות׳ים, והממשלות בעשור האחרון נואמות ומדברות אך לא גובות מחיר כואב ממנהיגי איראן. צריך לרתום את ארה״ב ועוד בנות ברית למטרת העל:
גדיעת ראש התמנון והפלת המשטר האיראני", טען.