שר הביטחון יואב גלנט הצטרף לביקורת נגד ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, שחשף פעולות שביצעה ישראל תחת כהונתו, בין היתר באיראן. בביקור בבסיס רמת דוד בעמק יזרעאל, קרא היום (שישי) השר: "ראוי שרעם המטוסים יחריש את הדיבורים המיותרים ויאפשר לכוחות צה"ל לבצע את משימתם בשקט ובבטחה".

בנט משיב לביקורת על חשיפת התקיפה באיראן: "לא הפרסום הבעיה, אלא מדיניות הממשלות"

בביקורו בבסיס, השר גלנט קיבל סקירה על פעילות טייסות הקרב בבסיס, הפועלות בכל זירות המלחמה. יחד עם מפקד הבסיס אלוף משנה א' ומפקדי הטייסות, שר הביטחון שוחח עם צוותי האוויר והקרקע, והביע את הערכתו על תרומתם המשמעותית למאמץ המבצעי בכל גזרות הלחימה.

בתום הביקור, אמר גלנט: "סיימתי כעת ביקור בבסיס חיל האוויר ברמת דוד. אני מלא הערכה לביצועים של חיל האוויר, ללוחמים באוויר ועל הקרקע, לשיתוף הפעולה ביניהם, וביניהם לבין הכוחות על הקרקע. הפעולה של חיל האוויר בכל הגזרות מאוד מרשימה, וראוי שרעם המטוסים יחריש את הדיבורים המיותרים, ויאפשר לכוחות צה"ל לבצע את משימתם בהשקט ובבטחה".

גלנט הוסיף: "אני רוצה לומר לכל אחד ששומע אותנו, אנחנו בפעולה עצימה ברצועת עזה, היא תימשך תקופה ממושכת עד להשגת המטרות. היא מרוכזת כעת במרחב ח'אן יונס. ההישגים מדויקים, מרשימים והתוצאות לא מאחרות להגיע".

שר הביטחון גלנט בבסיס רמת דוד (צילום: תקשורת שר הביטחון)
שר הביטחון גלנט בבסיס רמת דוד (צילום: תקשורת שר הביטחון)

ראש הממשלה לשעבר בנט כבר ענה בצהריים לביקורת שהוטחה בו בעקבות פרסום הטור שעלה ב"וול סטריט ג'ורנל", וטען: "ישראל, לצערי, ממלאת באדיקות את התפקיד שאיראן ייעדה לנו. האייתולות בטהרן צוחקים ונהנים. שיהיה ברור: איראן מנהלת מלחמה על-מלא מול ישראל, במעמד צד אחד. מכל הכיוונים - ישראל חוטפת". 

"הבעיה עם איראן אינה פרסום המהלכים שביצענו נגדה שכבר נודעו בעבר, אלא שאיראן מחטיפה לנו דרך חמאס וחיזבאללה ואפילו החות'ים, והממשלות בעשור האחרון נואמות ומדברות אך לא גובות מחיר כואב ממנהיגי איראן", קרא בנט.

שרים בממשלה ביקרו את חשיפת בנט, שלא תואמה לפני כן עם אף גורם מדיני, וטענו שרה"מ לשעבר גרם נזק במידע שחשף מטעמים פוליטיים. למרות זאת, לא כולם בדרג המדיני סבורים שנגרם נזק, בעוד שאחרים טוענים שממילא האיראנים לא חשבו שמישהו אחר עומד מאחורי הפעולה מלבד ישראל.