המתווכים הקטארים העבירו מסר לישראל ולפיו חמאס "מסכים עקרונית" לחזור לשולחן המו"מ כדי לנסות ולהשיג עסקה לשחרור של כ-40 חטופים שמוחזקים ברצועת עזה תמורת כמה שבועות של הפוגה בלחימה ותנאים נוספים, כך לפי שלושה בכירים ישראלים.

משרתים את המדיניות: מדוע איראן משחקת לידיים של ישראל? | פרשנות
דרום אפריקה לבית הדין לצדק בהאג: "ישראל מבצעת רצח עם בעזה"; משרד החוץ: "עלילת דם"
 
המסר שהועבר מחמאס בערוץ התיווך הקטארי שונה מהדרישה שבכירי חמאס השמיעו בפומבי בשבועות האחרונים ולפיה על ישראל להפסיק את המלחמה בעזה ולהסיג את כוחותיה מהרצועה כתנאי לחידוש המו"מ. בישראל מתייחסים בזהירות רבה למסר הקטארי ומדגישים כי מחר יתברר עד כמה חמאס אכן רציני.

הפגנת משפחות החטופים (צילום :אבשלום ששוני)

המאמצים לחידוש המו"מ עדיין מתרכזים סביב ההצעה שהציג ראש המוסד דוד ברנע לפני כמה שבועות בפגישה בוורשה עם ראש ה-CIA ביל ברנס ועם ראש ממשלת קטאר שייח' מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני. ההצעה כללה שחרורם של כ-40 חטופים - נשים שנותרו בשבי חמאס, גברים מעל גיל 60 וחטופים שסובלים ממחלות מסכנות חיים או מפציעות קשות וזקוקים לטיפול רפואי דחוף. בתמורה, ישראל הציעה הפסקת אש זמנית של שבוע-שבועיים ושחרור אסירים פלסטינים שביצעו עבירות חמורות ונמצאים במצב רפואי קשה בכלא הישראלי.

בכיר ישראלי אמר כי המסר הקטארי עדיין היה ראשוני מאוד, אבל הוא התפתחות חיובית כיוון שבפעם הראשונה מאז ההסכם הקודם וקריסת הפסקת האש חמאס מאותת כי הוא מוכן לחדש את המו"מ. "זזנו מקיפאון למצב קר מאוד", אמר הבכיר הישראלי. בכיר ישראלי אחר אמר כי ישראל עדיין לא קיבל הצעה מפורטת מהקטארים ומחכה לשמוע פרטים נוספים. "בכל מקרה הפערים עדיין גדולים", הוא אמר.