ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב הערב (שבת) לשאלת מעריב במסיבת העיתונאים שקיים על תאריך קיום הבחירות המקומיות, וענה: "או שמוצאים דרך לדחות את זה משמעותית, שזה דבר שהוא מאוד קשה, או שזה יהיה בסוף ינואר או סוף פברואר".

ש"ס נגד הליכוד: הממשלה בדיון סוער על דחיית הבחירות המקומיות

תשובתו המלאה: "יש לנו מעט אופציות, או שמוצאים דרך לדחות את זה משמעותית, שזה דבר שהוא מאוד קשה, או שזה יהיה בסוף ינואר או סוף פברואר. כדי לקבל החלטה מושכלת ביקשנו מהצבא לתת הערכה. אני מעריך שההחלטה בממשלה תהיה מחר לדחות את הבחירות המקומיות לסוף פברואר".

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב להחלטה: "אני מברך על הודעת ראש הממשלה שאימץ את עמדתינו לדחות את הבחירות המקומיות וקורא לכל שרי הממשלה לאשר מחר את דחיית הבחירות. עכשיו הזמן למלחמה, לא לפוליטיקה!".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "אני מברך על הכוונה לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות למועד מאוחר יותר. נכון וצודק שלוחמי המילואים, המחרפים את נפשם למעננו בחזיתות השונות, יוכלו להמשיך ולהתרכז בלחימה באופן מלא, ולא יצטרכו לוותר על זכויות יסוד המוקנות להם כאזרחים במדינה דמוקרטית. אני מקווה שכל סיעות הקואליציה יתמכו ללא סייג בהחלטה החשובה והצודקת הזו".

שלמה נאמן, ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע: "אני מודה לראש הממשלה על עמדתו זו. אין זה נכון לקיים בחירות בעת זו, כשכל העם חזית ואנו נלחמים באחת מהמלחמות הקשות שידעה ישראל. בכדי לקיים חברה מלוכדת יש לחכות לשוך הקרבות לפני קיום בחירות. עכשיו צריך לנצח את האויב ולא להתנצח בינינו".