הפרשן לענייני ערבים של חדשות 12, אהוד יערי, הסביר הערב (ראשון) מהו, להערכתו, האינטרס של מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, בלחימה בלבנון.

"רואים פה תרגיל מאוד מעניין של חזבאללה שלא דובר בו: מה שנסראללה מנסה להשיג בלחימה הוא לכבוש את כס הנשיאות בלבנון. הוא מסביר לאמריקאים: אתם רוצים לדבר על 1701? קודם כל צריך נשיא, והנשיא יהיה מי שאני רוצה - טוני פרנג'ייה, איש אמונו של נסראללה. הוא מנסה לסחוט את הנשיאות כדי שהנשיא ימנה ממשלה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

במקביל, הפטריארך המרוני של לבנון, בשארה א-ראעי, קרא לסילוק כל משגרי הרקטות שהוצבו באזורי מגורים בדרום: "המשגרים מביאים תגובה ישראלית הרסנית" - כך דיווח פרשן גל"צ ומעריב, ג'קי חוגי.

בתוך כך, סמיר ג'עג'ע, העומד בראש מפלגת הכוחות הלבנונים (נוצרים) אמר היום: "אנו תומכים בעזה ב-100% ומגנים את מה שעוברים תושביה. זה לא מקובל. אבל נשאלת השאלה: כיצד התקיפות היוצאות מדרום לבנון מסייעות לעזה? האם יכול להיות בעזה יותר גרוע ממה שקורה שם כעת?

"מה שקורה כעת בדרום לבנון אינו מגיע מתוך החלטה לבנונית חוקית ולא מגיע מתוך החלטת ממשלה. לא נערך דיון בפרלמנט הלבנוני בעניין הזה. אין הבנות על כך בין הכוחות הפוליטיים הלבנונים. מה שקורה בדרום לבנון הוא החלטה של מפלגה אחת הנשענת על הנחות יסוד חוץ לבנוניות ומיישמת אותן באופן עצמאי. בינתיים יש 80-100 אלף עקורים לבנוניים שעזבו את בתיהם בדרום לבנון".