ח"כ דני דנון (הליכוד) התראיין הבוקר (שני) בתוכניתם של אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לניהול המלחמה בעזה ולמאמצים לשחרור חטופים משבי חמאס.

"שם אותנו ללעג": מדוע טלי גוטליב יצאה נגד אריה דרעי?
"סטרוק לא מבינה מתי לבלום את פיה, ונתניהו מגבה אותה": ישראל זיו תוקף

"יש לנו במלחמה שתי משימות חשובות, לא צריך לדרג אותן", אמר דנון בפתח דבריו, "בעיניי שתי המטרות חשובות, וכדי לקדם את החזרת החטופים לחץ צבאי הוא הכרחי. אצל גלעד שליט, לקח חמש שנים בניהול מו"מ עם אותו ארגון טרור. זה היה לחצים מאוד נקודתיים, אני קראתי לצאת למבצע משמעותי, ואתה פרסמת מצגת שנועדה לומר למה לא לצאת למבצע כזה, וטעינו אז". 

"אנחנו לא עושים את הכל נכון, ואני מביע את הביקורת שיש לי בעיקר בחדרים סגורים", הוסיף, "אנחנו צריכים להפעיל יותר כוח, להיות פחות הומניטריים ולדבר על הצרכים ההומניטריים שלנו ושל החטופים. של 133 חטופים. אני לא רוצה כותרות של כישלון, צריך לעשות דברים שונה. הצורה שבה פעלנו בתחילת המלחמה, זה עבד בצפון הרצועה".

בנימין נתניהו בקבינט המלחמה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
בנימין נתניהו בקבינט המלחמה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

לאחר מכן פירט: "בגלל שהפעלנו כוח משמעותי, פינינו אוכלוסייה, ואז באמת פעלנו בצורה אגרסיבית של חיל אוויר, תותחנים, תמרון קרקעי ואז הפסקת אש - אם היינו פועלים באות ה שיטה גם בדרום, אז לפי דעתי היינו יכולים להיות במקום אחר מבחינת המו"מ של החטופים. אנחנו נהיה מוכנים להפסקת אש על מנת להשיב את הבנים והבנות הביתה, אנחנו מתכוונים לכך. בשביל להגיע לשם היינו צריכים להתנהל אחרת מבחינה צבאית, מדינית". 

"אני לא רוצה להגיד 'נכשלנו', זו לא השעה", הבהיר, "אנחנו לא פועלים נכון, וזה בסדר לא להתאהב ברעיון מסוים, לעשות חושבים. אני אומר את זה לאנשים השונים - בואו נחזור אחורה, נעשה מה שעשינו בתחילת המלחמה. אני מדבר עם האמריקאים, אני מבין את הלחץ שלהם אבל הם צריכים להבין את הלחץ שלנו". 

לסיום התייחס לדבריה של חברת מפלגתו גלית דיסטל אטבריאן: "אני חושב שיהיה את הזמן לעשות כל אחד ואחת את חשבון הנפש שלו. אני חושב שאנחנו כולנו נצטרך להיות שם, כל מדינת ישראל, זה לא שיש פה צד אחד שצדק ואחר שטעה. אבל כמו שאמרתי בזמנו, השיח הזה לא נכון והדרך לא צריכה להיות ככה, בואו נתמקד בדבר החשוב היום - השמדת החמאס. כולנו נצטרך להגיע למקום של חשבון הנפש ולשאול את השאלות מה עשינו ולא עשינו. גם אני אצטרך להסתכל ולומר".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM