יו"ר ש"ס אריה דרעי הנחה אתמול את שר הפנים משה ארבל ואת חברי הכנסת ינון אזולאי וארז מלול, לקדם ולגבש חוק בחקיקת בזק שימנע את פרסום פסק הדין של שופטי העליון באשר לעילת הסבירות. יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עורך הדין אליעד שרגא, התייחס הבוקר (שני) לדברים בתוכניתם של ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM.

"סטרוק לא מבינה מתי לבלום את פיה, והכי חמור - נתניהו מגבה אותה": ישראל זיו תוקף
"שם אותנו ללעג": מדוע טלי גוטליב יצאה נגד אריה דרעי?

"אני רק רוצה להזכיר שכל הטרפת וכל הטרללת הזו סביב עילת הסבירות שלמעט מספר עורכי דין ושופטים שהתעסקו במספר מנהלי וחוקתי, לא הייתה באה לעולם אלמלא עבריין חמישה כוכבים כמו אריה דרעי שירצה לעקוף את פסק הדין של 11 השופטים של בית המשפטי העליון שקבעו שהוא לא ראוי לכהן כשר", תקף עו"ד שרגא בפתח השיחה. "כל הסאגה הזו לא הייתה באה לעולם בכלל, אבל דרעי כמו דרעי שרצה בשעתו לעקוף את פסק הדין שמנע ממנו לכהן כשר, הוא זה שהריץ והתניע את כל השינוי הזה. זה כל כך ברור, הדברים האלה כל כך שקופים".

לאחר מכן ביקר בחריפות את הדלפת טיוטת פסק הדין, ואמר כי "אחרי שהדליפו פסק דין היסטורי, 15 שופטים, פעם ראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, מדליפים פסק דין, אירוע שלא קרה אף פעם במשך 75 שנה, עבירה חמורה מאוד, ופתאום כל מגלגלי העיניים שלצורך העניין ההדלפה הזו נעשתה בכדי לשבש את המהלך עצמו, פתאום יש להם כל מיני רעיונות. אתה באמת מאמין בכל האחדות המזויפת הזו שמנסים לייצר? אם אותו דרעי היה מאמין באותה אחדות הוא היה בחודש האחרון שולח את היד שלו לקופה הציבורית? כספים שהיו צריכים ללכת לחיילים הלוחמים? אתם באמת קונים את הבולשיט הזה? רק אתמול תראו מה השרה סטרוק יושבת ואומרת לאלוף טולדנו - זה בדיוק אותם אנשים".

אליעד שרגא (צילום: אבשלום ששוני)
אליעד שרגא (צילום: אבשלום ששוני)

לאור אמירותיו תהו צמד המגישים האם חייבים להגיע כעת, גם בזמנים קשים אלו, להכרעה בנושא. עו"ד שרגא טען מנגד: "פסק הדין הודלף. השיטה הזו שמשנים כל פעם את כללי המשחק בגלל קוניוקטורות פוליטיות כאלה ואחרות נגמרה. לא יכול להיות שכל פעם שהרצפה לא מתאימה למישהו הולכים ומשנים את החוקים. גם עכשיו, לכל אחד יש את השעון שלו, יש שעון חול משפטי, השעון הזה יודע ששלושה חודשים אחרי ששופט קם מכיסאו יש לו את היכולת להמשיך ולסיים את פסקי הדין, זה היה כך מאז ומעולם, ולכן לבוא ולשנות את זה עכשיו עוד במיוחד אחרי שהדליפו את פסק הדין, הרי זה לא נעשה לשום כוונה טובה, לשום אחדות. מצד אחד מקדמים אחדות ומצד שני עושים את כל הדברים הנוראיים מהצד האחר".

דרעי על פיטוריו: "מתנצל בפני כל אלו שציפו שלא נקיים את החלטת בג''ץ ואכזבנו אותם" (צילום: ערוץ כנסת)

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM