חברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן (הליכוד), שהתפטרה מתפקיד שרת ההסברה בימים הראשונים של מלחמת "חרבות ברזל", העניקה אתמול ראיון ל"חדשות 13" ובו טענה כי הפילוג שיצרה בציבור תרם לטבח ה-7 באוקטובר. "יצרתי פילוג ויצרתי שסע ויצרתי מתח", אמרה דיסטל. אראל סג"ל והמגיש האורח יריב אופנהיימר התייחסו היום (שני) לדברים בתוכניתם ב-103FM.

"צי שלם": השלכות החזרת נושאת המטוסים "פורד" - ומה צריך להדאיג את ישראל
לקראת עסקת חטופים נוספת? דיווח: משלחת חמאס במגעים בקהיר

"דווקא צריך להיות בעדה", אמר אופנהיימר. "אני לא מאמין לך גלית דיסטל, אם היא מתכוונת למה שהיא אומרת, היא צריכה להצטרף לאופוזיציה ולהפיל את הממשלה".

סג"ל: "לא הצלחתי להבין דבר אחד, היא נבחרה כגלית או חברת כנסת של הליכוד? חברת כנסת של הליכוד. היא הייתה משוריינת. היא קיבלה תפקיד שרה, היא לא הצליחה בו. היא החליטה שהיא לא מעוניינת להיות שרה, כל הכבוד. לא מתאים לה להיות חברת כנסת של הליכוד? תתפטרי, והכל טוב ויפה, אבל את לא יכולה לקחת את המנדט ששמתי בידייך וללכת נגדי. גלית, כמוך, כמו אחרים, חלקם אנשים ששידרתי איתם ומכיר אותם, גלית הייתה ידידה שלי, אני חושב שמה שהיא עשתה אתמול הוא מחפיר".

"מעולם לא דיברתי, מעולם לא הגעתי להתלהמויות שלה ורמת השיח הזאת. להטוטים במילים זה נחמד, ובסופו של דבר מתברר, אני לא מצליח להבין מסיבה מאוד פשוטה, החמאס מתכנן את הטבח הזה למעלה משנתיים, הוא מתגלגל בעולם האסלאמי כבר אלף שנה, זה לא משנה מי האנשים, מה האנשים וכו'. ולכן לבוא ולומר 'אני אשמה בטבח, המחנה שלי', זו אמירה פושעת. גם, עם כל הריב שיש לי עם המחנה שלכם, על פירוק המדינה, לא מאשים אתכם בטבח", הוסיף.

לאחר מכן התייחסו השניים למלחמה. אופנהיימר: "אם לא רוצים מלחמה כוללת מול חיזבאללה ואיראן אנו יכולים להימנע ממנה, ועדיף שכך. גם בחיזבאללה לא רוצים ללכת למלחמה כוללת. זו תהיה חזית קשה, אכזרית והרסנית". 

בתגובה אמר סגל: "ככל הנראה הדברים נתקלים בסוג של סירוב. לפני שנה, יולי 2022, הבטיחו לנו שהסכם הגז מול לבנון ירפה את ידי הרצון במלחמה של חיזבאללה. מתברר שזה לא קרה. חיזבאללה היא כוח איראני. חיזבאללה הוא אויב קשה ואכזרי, ננצח אותו אם נגיע למלחמה".