ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער צפויים להיפגש בשעה הקרובה (שני) ל"פגישה משמעותית". כך מסרו מקורות יודעי דבר ל"מעריב".

שוב מסתבך? דיווח: שר החוץ כהן הסדיר הענקת קונסול כבוד למקורבו של נתניהו
"מאבדים הישגים": נתניהו הותקף בישיבת סיעה סוערת מהרגיל

פגישת סער-נתניהו נקבעה לבקשת ראש הממשלה, ותעסוק בסוגיית "היום שאחרי". זאת, לקראת הדיון שיתקיים מחר בנושא בקבינט המדיני-ביטחוני. נתניהו ביקש להתייעץ עם סער בסוגיה, כיוון שהיא "עניין חשוב לאור הביקור בישראל של מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן".

במהלך חג החנוכה השתתף סער בהדלקת נרות עם משפחות שכולות. סער היה במיטבו, נשא נאום ארוך וגם סיפק כותרות פוליטיות. בחלק הפוליטי של דבריו עקץ סער את אלה שלהגדרתו "עומדים עם סטופר ביד ומתעקשים לשמוע ממנו תשובה על השאלה: "מתי אתם פורשים מממשלת חירום של נתניהו?"

נתניהו וגדעון סער (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
נתניהו וגדעון סער (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הפרשנות הגורפת בעקבות דברי סער לא השאירה מקום לוויכוח: רובם ככולם פירשו את נאומו של יו"ר תקווה חדשה כהצהרת כוונות בדרכו להשתלבות המלאה בקואליציה של נתניהו. את הערכה חיזקו גם תדרוכים רבים שהוצאו בקפידה מלשכת רה"מ, לפיהם שני היריבים המרים שעד לא מזמן נמצאים במסלול מהיר של התקרבות, נפגשים לשיחות אינטימיות קבועות ומתכננים תוכניות ההמשך.

עם זאת, יש להניח כי, על אף הפער ההולך וגדל והנתק הניכר, סער וגנץ עדיין לא שברו כלים ולא נעלו דלתות. האפשרות של המשך השותפות תחת קורת גג של המחנה הממלכתי אמנם נחלשה, אך לא מתה. לצד זאת, גדעון סער בהחלט לא פוסל יציאה לדרך העצמאית. הנישה של מפלגת ימין ליברלית, מן הליכוד, אידיאלית עבור הליכודניקים שאינם מוכנים להצביע לליכוד הנוכחי, כפי שהוא נראה כעת,  הנישה הזאת נותרה ריקה, ולא מעטים כבר מתכננים למלא בבוא היום את החלל הזה על המפה הפוליטית.