פרשן חדשות 12 גיא פלג, התייחס היום (שלישי) בתכניתו ב-103FM לפסיקה הדרמטית של בג"ץ אמש, בסוגית עילת הסבירות. פלג המשיך את הביקורת הקשה שהוא נוהג להטיח לאחרונה בחברי הממשלה, שהוקמה לפני מעט יותר משנה. 

דרמה ביפן: מטוס ועליו 400 נוסעים עלה בלהבות על המסלול | צפו בתיעוד הדרמטי
בצל הביקורת על התזמון: ישראל כ"ץ נכנס רשמית למשרד החוץ

"יש נתון אחד שלא זכה לפוקוס הנכון לדעתי והוא הקביעה של כל השופטים שהחוק גרוע, ממש גרוע", אמר פלג, והוסיף: "אפילו הסמן השמרן ביותר בבית המשפט העליון, השופט נעם סולברג, כתב 'יוזמי החוק ביקשו להיתלות בדבריי, ואף כינו אותו מתווה סולברג. אילו הייתי מכהן כחבר בבית המחוקקים לא הייתי תומך בתיקון הזה, חסרונותיו עולים על מעלותיו'". 

עוד הוסיף כי "כלומר רבותיי, הממשלה האיומה הזאת ששולטת ברוב משמעותי ומוצק בכנסת, בבית הנבחרים, העבירה חוק שלדעת כל שופטינו הוא גרוע, חוק שמסיר את יכולתו של בג"ץ להגן על שרירות הלב של השלטון, על הפגיעה בחלש, על פיטורים לא מוצדקים של שומרי סף, ואז המחוקק עטף את החוק הנורא הזה במלבוש של חוק יסוד וחשב שבדרך הזאת ניתן יהיה לשריין אותו, לבצר את מעמדו, למנוע את ביטולו".

עימות בין אסתר חיות לשמחה רוטמן בדיון בבג"ץ (צילום :ערוץ הכנסת)

כמו כן, טען: "אבל מי שחשב שאלה פלפולים של משפטנים חשוב להזכיר לו את השורה התחתונה, כל השופטים סבורים שמדובר בחוק גרוע. הכנסת השתמשה ברוב שלה כדי לחוקק חוק רע מאוד. הכנסת הזאת חוקקה חוק שבמקום שהוא ידאג לאזרח ולמדינה, הוא פוגע באזרח ובמדינה. טוב עשה בג"ץ שביטל אותו".