על רקע פסיקת בג"צ בדבר פסילת ביטול עילת הסבירות, ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית, יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, כתב היום (שלישי) ברשת החברתית X, טוויטר לשעבר, ציוץ שהצליח לעורר סערה ברשת. 

ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון: "הימין הדתי בישראל – כמו חמאס, דאעש והאיראנים"
גיא פלג טען בשידור: האמת מאחורי החוק שנפסל והיה פוגע בכולנו

בתמונה שצייץ, נכתב "קודם נכריע את חמאס, מיד נטפל בחיזבאללה ולקינוח נעשה סדר בבג"ץ. לכל אחד יש את הזמן שלו. סבלנות". התמונה, שנראתה כמו השוואה בין ארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה לבין שופטי בג"ץ, עוררה סערה ברשת. זמן קצר לאחר שפורסמה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סימן "לייק" לציוץ, והסיר אותו לאחר חצי שעה.

בהמשך מסר בן גביר: "כל מי שחושב שיש השוואה בין בג"צ לחמאס בציוץ של ח"כ פוגל יש לו בעיה בהבנת הנקרא. בשונה מבית המשפט העליון שפרסם פסק דין מקומם וחמור, לא נעסוק ברפורמה תוך כדי לחימה, אבל לאחר המלחמה נשיב את הכוח לרשות המחוקקת, נפסיק בתהליך שבג"צ הפך להיות מחוקק על ונחזיר את השלטון לעם שהוא הריבון".

שר הפנים משה ארבל הגיב: ״אני נעצב על הדברים המבישים של חבר כנסת צביקה פוגל. אין שום מקום להשוואה ולסימון בית המשפט העליון בשורה אחת עם הגרועים שבאויבנו שרצחו טבחו התעללו וחטפו את טובי בניה של הארץ הזו. גם כשרוצים לבקר לא זו הדרך. אנחנו עם אחד״.

ח״כ אלי דלל מהליכוד) גינה אף הוא: "אמירה והשוואה אומללה שטוב לולא הייתה נאמרת. ‏מצופה מאיש ביטחון לשעבר להבין שאי אפשר להשוות בין הגרועים שבאויבנו לאחים בני עמנו עימם יש מחלוקת. ‏זה נכון לצביקה פוגל, כרמי גילון ויאיר גולן. ‏זה נכון לכולנו. ‏מותר לבקר ולחלוק אך אין מקום לשיח כזה בחברה הישראלית, בטח לא זו שאחרי ה-7.10".