פסילת חוק הסבירות מסכן את המינוי של השר לביטחון לאומי: בימים אלה מונחת על שולחנו של בית המשפט העליון עתירה לביטול המינוי של בן גביר לתפקיד. בעתירה נטען כי לאור עברו של בן גביר, מינויו כשר שאחראי על המשטרה הינו מינוי בלתי סביר באופן קיצוני ויש לפסול אותו. היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הגישה לבית המשפט עמדה לפיה אין לפסול את מינוי בן גביר.

"קודם חמאס וחיזבאללה - ואז בג"צ": הציוץ של חבר הקואליציה שמעורר סערה
הפסיקה הדרמטית בבג"ץ: "הציגו את זה כחודו של קול, אבל זו לא בדיוק התמונה"

בדיון, שהתקיים לפני כשמונה חודשים והועבר לציבור בשידור חי, איתמר בן גביר ייצג את עצמו ואמר לשופטים כי לאור כך שהוא התעדן עם השנים אין לפסול את מינויו: "לפני שש שנים אני לא חושב שזה היה נכון לא לאפשר לי להיות שר, אבל אז הייתי מבין את התשובה של המדינה שהייתה אומרת שיש קושי ניכר. כאן - אנחנו רחוקים מכל השיח הזה".

ביולי האחרון, כשלושה חודשים לאחר הדיון, חוק הסבירות עבר בכנסת ואסר לדון בשאלת סבירות מינויים. לכאורה, נאסר על בג"ץ לתת הכרעה בעניין סבירות מינוי בן גביר. לכאורה היה צריך לומר שזה היה סופו של תיק 8910/22.

אלא שזה לא המצב. במהלך חודש נובמבר האחרון, "מבלי להידרש לשאלת תחולתו בזמן של התיקון לחוק יסוד: השפיטה ולהשלכותיו של התיקון על העתירה" - שופטי בג"ץ החליטו להשהות את מתן פסק הדין בעתירה, זאת לאור בקשתה של היועצת המשפטית לממשלה.

כעת, לאחר פסילת התיקון השלישי לחוק סוד השפיטה וחזרתה של עילת הסבירות - הדרך פתוחה בפני שופטי בג"ץ להכריע בעתירה על יסוד עילת הסבירות, כאשר אחת האפשרויות בפניהם תהיה לפסול את מינויו של איתמר בן גביר כשר הממונה על המשטרה.