מחלקת המדינה של ארה"ב מסרה היום (שלישי) כי הממשל האמריקני דוחה את ההצהרות "חסרות האחריות" של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על יישוב מחדש של פלסטינים מחוץ לעזה.

אחרי פסילת חוק הסבירות: האיום שמרחף מעל ראשו של בן גביר
דיון ראשון ב"יום שאחרי": נתניהו מתנער מטענת בן גביר וסמוטריץ'

לפי הודעת דובר מחלקת המדינה מת'יו מילר, "הרטוריקה הזאת מתסיסה. אמרו לנו בעקביות על ידי ממשלת ישראל, לרבות על ידי ראש הממשלה, כי הצהרות מסוג זה אינן משקפות את מדיניות הממשלה. השרים צריכים להפסיק מיד. היינו חד משמעיים שעזה היא אדמה פלסטינית ותישאר כזו גם כשחמאס לא ישלוט בו. זה העתיד שאנחנו מחפשים, לטובת הישראלים והפלסטינים".

כזכור, שר האוצר סמוטריץ' התייחס בישיבת הסיעה השבוע לראייתו העתידית בנוגע לעזה ואמר: "לצד עידוד הגירה, ישראל תשלוט באופן קבוע בשטח רצועת עזה כדי להבטיח ביטחון וגם את זה הגיע הזמן שנבין ונפנים אחרי כל כך הרבה שנים. איפה שיש נוכחות אזרחית והתיישבות יש צבא וביטחון לאורך זמן".

"איפה שאנחנו לא נוכחים אזרחית, אי אפשר להחזיק צבא לאורך זמן ולייצר ביטחון. לא סתם ג'נין וטול כרם הן בירות הטרור היום של יו"ש, אותה איוולת שעשו, של הבריחה והעקירה והגירוש מגוש קטיף, את התוצאות כולנו רואים. אציג את התוכנית שלי בקבינט. אני מאוד מקווה שאחרי 7 באוקטובר אנשים יהיו יותר פתוחים לחשיבה אחרת לטובת מדינת ישראל".

בתגובה מסר בן גביר: "מעריך מאוד את ארצות הברית של אמריקה אבל עם כל הכבוד אנחנו לא עוד כוכב בדגל האמריקאי. ארצות הברית היא ידידתנו הטובה אך לפני הכל נעשה מה שטוב למדינת ישראל: הגירת מאות אלפים מעזה תאפשר לתושבי העוטף לחזור הביתה ולחיות בביטחון ותשמור על חיילי צה"ל".

סמוטריץ' מסר: "למעלה מ 70% מהציבור הישראלי תומכים היום בפתרון הומניטרי של עידוד הגירה מרצון של ערביי עזה וקליטתם במדינות אחרות מבינים שמדינה קטנה כמו שלנו לא יכולה להרשות לעצמה מציאות שבה במרחק ארבע דקות מהישובים שלנו מתקיימת חממת שנאה וטרור שנמצאים בה שני מיליון איש שקמים כל בוקר עם שאיפה להשמדת מדינת ישראל ועם רצון לשחוט ולאנוס ולרצוח יהודים באשר הם. החברה הישראלית לא תסכים להמשך המציאות הזו בעזה, אנו נדרשים לחשיבה מחודשת ומשותפת עם ידידינו בקהילה הבינלאומית שתביא לשלום, ביטחון ושגשוג לכל עמי האזור ויאפשרו לתושבי הדרום לשוב לבתיהם בביטחון ובשלווה".