לאחר התפטרותה של מיכל רוזנבוים, הודיע היום (רביעי) השר דודי אמסלם על מינוי חדש לתפקיד יו"ר רשות החברות הממשלתיות. השר התייעץ עם נציב שירות המדינה, והחליט כי עד שיוחלט על מינוי קבוע, ימלא את התפקיד יעקב (ינקי) קוינט.

״את חצופה״: דודי אמסלם דורש להדיח את ראש רשות החברות
"אמסלם הסיר אחריות": מנהלת רשות החברות בפנייה דרמטית לנתניהו

יעקב קוינט, שמכהן כעת כיו"ר רשות מקרקעי ישראל, ימלא במקביל את התפקיד עד לבחירת מנהל קבוע לרשות. מטעם השר אמסלם נמסר כי הוא "מבקש לאחל לינקי הצלחה רבה בתפקיד, ובטוח שזו הבחירה הנכונה והמקצועית ביותר, לעת הזו".

בסוף השבוע, כאמור, התפטרה רוזנבוים מתפקידה ומסרה: "אין לי כל כוונה לצפות מ'מושב בשורה הראשונה' בהרס החברות הממשלתיות", כתבה.

עוד הוסיפה: "במהלך השבוע שחלף השר אמסלם חידש את תוכניתו להשתלט על ועדת המינויים ולנטרל את מעורבות הרשות ואת יכולתי למנוע מינויים פוליטיים בחברות הממשלתיות. על רקע זה, הגעתי להכרה שללא גיבוי מראש הממשלה וללא העמדת הכלים הנדרשים, מאמציי להגן על הרשות, על החברות הממשלתיות ועל האינטרס הציבורי – לא יכולים עוד להספיק. אין בכוחי למנוע מבחינה מעשית את התהליכים הפסולים אותם מוביל השר אמסלם".

"כשכך פועל ראש הממשלה, אין להתפלא שלא קם אף גורם אחר שירסן את השר ויפעל להגנת השירות הציבורי", אמרה רוזנבוים למקורביה. בפני נתניהו ציינה כי "על פי תפיסת עולמו של השר אמסלם, החברות הממשלתיות אינן משאב ציבורי אלא 'מאגר ג'ובים' שאמור לשמש אותו לצבירת כוח ומעמד פוליטי". כאמור, הדגישה ש"לא אשב בשורה הראשונה ואצפה בהרס החברות הממשלתיות".