השבוע חוסל סאלח אל־עארורי, סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, בלב ביירות. אמש, נאם מנהיג חיזבאללה נסראללה, גינה את החיסול בביירות אך לא הביע עמדה חד משמעית. בשיחה הבוקר (חמישי) עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM הביע ח"כ רם בן ברק את עמדתו בנושא.

בפתח השיחה נשאל כיצד היה מפרש את הנקמה הצפויה של נסראללה, והשיב: "נסראללה נמצא בדילמה. הוא הצהיר שכל חיסול שיהיה הוא יגיב במלחמה, והנה היה חיסול, לא יודע מי עשה אותו אבל היה, היה חיסול של סוני, ועכשיו הוא אומר 'רגע, בשביל הסוני הזה שיש לי איתו יריבות בשביל הסוני הזה אני אחסל את כל הכפרים בדרום לבנון?', לכן הוא בבעיה. אני מעריך שהתגובה שלו תהיה בניסיון לבצע פיגוע כזה או אחר. צריכים להיערך לאפשרות כזו. בצפון יש שם מלחמה עכשיו, כל הזמן. אחרי מה שקרה חוסלה חולייה עם כנראה מישהו בכיר ופעילי חיזבאללה. בצפון יש מלחמת התשה, אבל מלחמה. כולם בכוננות. בשביל להגיב על הדבר הזה לא במלחמה כוללת יותר גדולה, הוא יצטרך לייצר משהו שיראה כנקמה ומנסים לעשות את זה אגב הרבה מאוד זמן. אני מאמין שיהיה ניסיון כזה, מקווה שהוא יסוכל".

על גבול הצפון, האם ישראל צריכה ליזום פעולה צבאית? בן רק השיב: "היא תצטרך לעשות את זה במוקדם או במאוחר. ההבדל הגדול בין חיזבאללה לבין חמאס, בחמאס קיבלנו החלטה שלא יהיה יותר חמאס. את ההחלטה הזו לגבי לבנון זה יותר קשה לקבל, זה הרבה יותר מורכב, קשה, זה גם עניין אזורי. זו החלטה הרבה יותר קשה, כמעט ברור לגמרי שלא נכבוש את כל לבנון בשביל לפרק את חיזבאללה. אכן ברור שגם אם תהיה מלחמה גדולה עכשיו היא בסופו של דבר כנראה תיגמר בהסכם, שכנראה ירחיק אותם".

"בסופו של דבר תהיה מלחמה גדולה, שני הצדדים יספגו נזקים כבדים, הם יספגו נזקים בסדר גודל יותר מאיתנו, ובסופו של דבר יהיה הסכם. האם שווה להגיע לאותו הסכם בלי מלחמה? התשובה היא כן. האם זה אפשרי? ימים יגידו, אבל אין לנו הרבה ימים בשביל לראות את זה. לכן אם לא יהיה בטווח הזמן הנראה לעין הגעה לאיזשהו הסכם הבנות כזה או אחר, נצטרך לפעול בצורות אחרות. לא תהיה לנו ברירה".

בהמשך, התייחס לניסיון החילוץ של סהר ברוך ז"ל שנהרג, ואמירת משפחתו שאמרה שלא רוצים שחיילים ייפגעו בחילוץ הגופה: "זו אמירה גם מאוד אמיצה וגם מאוד ערכית. חיי אדם הם דבר יקר, שווה מאוד לסכן אותם בשביל להציל חיים אחרים, אבל כשמדובר בגופות השיקולים הם אחרים. כשמשפחה אומרת את זה זה באמת מעורר השראה. צריך לבחון כל מקרה לגופו, כשחושבים שיש סיכוי טוב צריך לעשות את זה. יש לנו מחוייבות להחזיר חטופים חיים, מחוייבות עליונה. לכן, אם אתה חושב שיש סיכוי סביר לעשות את זה בלי סיכון גדול מדי צריך לעשות את זה".

בהינתן שאנחנו לא רואים שיש הצלחה גדולה מדי, מה היית עושה עכשיו? יש 129 איש, לא ברור אם כולם חיים
"אני חושב שהחזרת החטופים צריכה להיות בראש סדר העדיפויות ברגע זה, וזה מחייב החלטות במובנים אחרים או נושאים אחרים, מבלי לפגוע במטרת העל שלא יהיה ארגון טרור חמוש ושולט בעזה, לא משנה אם יקראו לו חמאס או משהו אחר. זה נשמע סותר אבל זה לא, מפני שהעניין של החטופים הוא כאן ועכשיו והעניין של ניקוי החמאס זה עניין של הרבה מאוד זמן. אני לא יושב בקבינט המלחמה, אם ישאלו את דעתי גם אגיד - עניין החטופים הוא דחוף, הוא כאן ועכשיו, וצריך לקבל החלטות גם אם הן יראו החלטות שפחות אגרסיביות או נחושות, זה עדיין לא פוגע בנחישות שלנו. אנחנו את החמאס נמוטט, נקודה. אם במסגרת המו"מ צריך הפסקת אש כדי להגיע לעסקה, התשובה היא כן".