שר הביטחון יואב גלנט נפגש היום (חמישי) עם השליח האמריקאי עמוס עמוס הוכשטיין, ושוחח עמו בנוגע להתפתחות המלחמה בגזרות השונות. על רקע הניסיונות האמריקאים למנוע את הרחבת המלחמה בצפון בדרך דיפלומטית, הבהיר לו גלנט כי הסיכויים להצליח בכך הם נמוכים. 

יש מצב שתפסנו את נסראללה בשקר גדול במהלך נאומו
"נסיגה טקטית": דיווח - חיזבאללה התרחק מהגבול עם ישראל

כמו כן, הוכשטיין קיבל סקירה מגלנט ובכירים נוספים בנוגע לתנאים שיאפשרו לתושבי הצפון לחזור לבתיהם. גלנט ציין כי "מדינת ישראל מחויבת עבור שינוי המצב הביטחוני בגבול".

כניעת מחבלי הנוח'בה (צילום :דובר צה"ל)

יחד עם המסר הברור שהעביר בנוגע לסיכויים לפתור את המצב באמצעים דיפלומטיים, הבהיר גלנט כי מבחינת ישראל זהו הפיתרון המועדף, אך כאמור לא הסביר. בנוסף לגלנט, לקחו בפגישה חלק בין היתר, הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, שגריר ישראל בארה״ב מייק הרצוג, רח״ט אסטרטגית תת-אלוף בני גל.

יואב גלנט, עמוס הוכשטיין  (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
יואב גלנט, עמוס הוכשטיין (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

בתוך כך, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה טען אתמול כי ישראל תקפה השבוע בשטח לבנון לראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה. ייתכן כי הוא השמיט בכוונה תקריות שיוחסו לישראל לאורך השנים ו"הביכו" את חיזבאללה.

בנאומו טען אתמול נסראללה כי החיסול של בכיר חמאס סלאח אל-עארורי בדרום הבירה הלבנונית היה "ההתקפה הראשונה שישראל העיזה לעשות מאז המלחמה ב-2006". לדבריו, "מה שקרה השבוע באירוע ההתנקשות הוא מאוד מסוכן, כי ישראל מנסה ליצור באמצעות תקיפה בלבנון תמונה של ניצחון אחרי שהיא נכשלת במאמץ להשיג את מטרות המלחמה שלה בעזה".

על בסיס התקדים הזה, טען נסראללה, על ישראל לצפות שארגון הטרור השיעי ישנה את אופן ההתנהלות שלו. "עד עכשיו הלחימה שלנו הייתה זהירה", אמר, "אם ישראל רוצה לגרור אותנו למלחמה, אנחנו נלחם בלי הגבלות והמחירים שלה יהיו כבדים מאוד".

משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות בתגובה לדברי שר הבטחון גלנט לשליח האמריקני: "אנחנו יכולים לספר לעצמנו סיפורים על חלונות זמן לשיח מדיני, אבל אנחנו יודעים טוב מאד ששום הסדר מדיני לא יסיר את חיזבאללה מהגדרות ומחצרות הבתים בחניתה, מטולה, מנרה ובכל ישובי קו הגדר. כשמנקים את כל האשליות והמעשיות, אנחנו מבינים שרק פעולה צבאית נחושה ומשמעותית מאוד תטפל באיום החיזבאללה באופן שיאפשר חזרה של תושבינו בבטחה לבתיהם".