הציבור חצוי בשאלת המוטיבציה של הממשלה לשים בראש סדר העדיפויות שלה את סוגיית השבת החטופים מעזה. כך עולה מסקר מעריב שיפורסם במלואו מחר.

בדרך לעימות בקבינט? בן גביר יקרא להישארות נרחבת ברצועה
90 יום לאחר הטבח: שלושה שנחשבו כנעדרים - חטופים בעזה

מהסוקר עולה כי רק 42% סבורים שהממשלה פועלת בכל כוח למען השבת החטופים ושהיא לא "הורידה הילוך בנושא זה", כלשון השאלה שהוצגה לנסקרים. 39% סבורים שהממשלה אכן הורידה הילוך בעניין ושהיא לא פועלת בכל כוחה בניסיון להגיע לשחרור של חטופים נוספים. 19% ענו שאינם יודעים.

כניעת מחבלי הנוח'בה (צילום :דובר צה"ל)

בחלוקה לפי הצבעת עבר, החלוקה מובהקת יותר: 65% ממצביעי קואליציית הימין טרם הקמת ממשלת החירום סברו שהממשלה פועלת בכל כוחה למען השבת החטופים, ורק 21% סברו שזה אינו המצב. 14% ענו שאינם יודעים. התמונה בקרב מצביעי האופוזיציה הפוכה: רק 21% סבורים שהממשלה פועלת בנושא בכל כוחה ו-58% מאמינים שהיא הורידה הילוך בעניין. 21% ענו שאינם יודעים.

הסקר נערך במהלכו של שבוע סוער מבחינה פוליטית, בו המערכת הציבורית והפוליטית סערה לאחר שתי פסיקות דרמטיות של בג"ץ בנושא עילת הסבירות ונבצרות ראש הממשלה. אירועים משמעותיים אלה – בצד ההתפתחויות הביטחוניות והמדיניות שאירעו בימים האחרונים, כולל המשך המלחמה בעזה ובצפון וכן חיסול בכיר חמאס סאלח אל-עארורי המיוחס לישראל בביירות – השפיעו על תמונת המנדטים, שבשבועות האחרונים נותרה ללא שינויים משמעותיים. השבוע נרשם שינוי במגמות ההצבעה של הציבור.

הסקר נערך אתמול והיום על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4All.co.il. מספר המשיבים עמד על 519 בני אדם המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, יהודים וערבים. טעות הדגימה המירבית היא 4.3%.

תוצאות הסקר המלאות – ובהן גם השינויים שהתרחשו במפת המנדטים – ייחשפו מחר במעריב.