יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, התראיין הערב (חמישי) לתכנית "הצינור" בערוץ 13, והתייחס לימים הקשים שלאחר הטבח הרצחני שביצעו מחבלי החמאס בישראל בתחילת חודש אוקטובר האחרון. "אף אחד לא מוכן לדבר כזה", שיתף. 

בדרך לעימות בקבינט? בן גביר יקרא להישארות נרחבת ברצועה
פסימיות בציבור בנוגע לשחרור החטופים; מחר: התזוזות במפת המנדטים

הוא הוסיף בנוגע לטבח של ארגון הטרור: "לא יכול להגיד לך שהופתעתי. הופתעתי כמו כולם, אבל זה די היה אצלנו בשיח במשפחה שזה מה שהם מתכננים. במשך הרבה מאוד זמן זה היה די גלוי".

כניעת מחבלי הנוח'בה (צילום :דובר צה"ל)

"אני לא רוצה לעסוק בעניינים מפלגים", הבהיר וקרא להרחבת הקואליציה בתקופת המלחמה הקשה: "אני חושב שמה שצריך עכשיו זה לפעול בשיתופי פעולה. אם עכשיו תספר לי שהעבודה, לפיד וליברמן הצטרפו לממשלה, אני ארקוד".

הוא האשים כי "יש כמה אנשים שעדיין עסוקים בהפצת סחורת השנאה". על האופן שבו יש לפעול בטווח הארוך, אמר: "פירוז מוחלט מנשק, ושליטה ביטחונית. התיישבות יהודית היא תנאי לשליטה שכזו".

רוטמן ביקר בחריפות את בית המשפט העליון: "בג"ץ לא היה צריך לפרסם את פסק הדין שלו. אם הוא היה דוחה, לא היה קורה כלום. אני קיוויתי עד הרגע האחרון שיש שם מבוגרים אחראים, שלא יקרעו את העם".

"למדינת ישראל אין ברירה אלא לתקן את מערכת המשפט שלה. אני חושב שהמחנה שלי כמחנה, בהחלט יצר פחד מאוד גדול אצל אנשים. בחלקו היה לא מוצדק, יכול להיות שבחלקו הקטן כן היה מוצדק, ולא עשה מספיק בשביל להפחית את הפחד. גילינו כמה זה מסוכן". 

על המציאות שלאחר המלחמה, אמר: "אני אעשה הכל כדי לא לחטט בפצעים של הצד השני. בשנייה שאני אריח שאנחנו הולכים למקום של חורבן הבית, אז בוודאי שאוותר על זה (השינויים במערכת המשפט), אם אני אחשוב שהוויתור שלי ימנע את חורבן הבית".