היום ה־91 למלחמת חרבות ברזל: הדיון בנוגע לשאלת היום שאחרי ברצועת עזה נמשך. שר המורשת עמיחי אליהו (עוצמה יהודית), אשר תקף אמש בחריפות את הצעתו של השר גלנט ל"יום שאחרי" שהציעה אפשרות כי גורמים פלסטיניים יהיו אחראיים על הרצועה, ולא ישראל, שוחח הבוקר (שישי) עם רון קופמן ואריה אלדד ברדיו 103FM, הביע את דעתו על ההתנהלות במלחמה וקרא לעודד את תושבי עזה לעזוב.

השרים תקפו בצעקות את הרמטכ״ל, הדיון התפוצץ | כל הפרטים ישיבת הקבינט הלילית
הרצי הלוי הצליח להעיר את בריוני הממשלה מרבצם | בן כספית

"אני חושב שיש מעטים צדיקים בסדום שאינם עוינים אותנו, אבל אי אפשר לבנות עליהם מדינה ולחיות לצידם", טען השר בפתח דבריו. "את התאוריות האלו ניסינו שלושה עשורים, יודעים טוב איך זה נגמר. היום כולם יודעים את מה שידענו מראש. מפאת כבודו של שר הביטחון אני לא אדבר".

הוא המשיך: "אני חושב שהדבר המרכזי שאנחנו צריכים להגיע אליו זו הכרעה. זה לא בושה להכריע, לייצר צריבה תודעתית כזו שאף אחד לא יחזור לעמוד על הרגליים. לצבא יש את כל הגב של הציבור ושל ממשלת ישראל על מנת להכריע. אני חושב שכולם מבינים שגם העם רוצה להגיע לתוצאה, וגם ממשלת ישראל. אין לנו זכות קיום לצד יישות כזו, אי אפשר לחיות לצד יישות כזו, ואנחנו לצערי עדיין מעט שבויים בקונספציה שאם נתנהג בצורה מוסרית העולם ייתן לנו גב. המוסריות היא הכרעה, שלא ירצחו אותנו ויטבחו בנו. אנחנו צריכים למצוא מה כואב להם, מה יכריע אותם, לשבור להם את הרוח. אני חושב שניתן לשבור להם את הרוח, עשינו את זה לנאצים בגרמניה, עשו את זה גם ביפן". 

"המילה מוסריות לא מוסרית כאן", הוסיף. "זו לא מוסריות, זו אנטי מוסריות, אנחנו צריכים לשבור. לצאת מהתפיסה הזו, זו בדיוק הנקודה. אם אנחנו לא נצא מוקדם נבין את זה מאוחר מדי. אתה לא יכול לדבר בשתי שפות, אתה רוצה להיות מוסרי ולחלק לעזתים היום סולר? תחלק בעצמך. לא יכול להיות שאנחנו מעבירים משאיות לחמאס שאנחנו יודעים במפורש שזה מה שמתדלק אותם. אנחנו צריכים לייצר בעצמנו תחמושת, אנחנו לא בטוחים בתפיסת דרכנו אז האמריקאים בוודאי לא יגבו אותנו. כשנהיה בטוחים - האמריקאים יהיו איתנו".

עוד אמר השר אליהו כי "התפיסה שדיברנו עליה שלושה עשורים חלחלה, היא לא השתנתה, היא השתנתה בעם. מה ששמענו אתמול מגלנט זה אומר שהתפיסה לא השתנתה. הציבור התעורר, לצערי עדיין יש מקומות שבהם לא חלחלה ההבנה, האנשים שכחו את הטבח הזה, האנשים האלה נמצאים במוקדי כוח, במוקדי הכרעה". 

כשנשאל מה לדעתו צריכה ישראל לעשות עם רצועת עזה, ענה השר: "זה נורא פשוט. צריכים למצוא קודם כל מה הנקודות, אנחנו יודעים שמוות זה לא מה ששובר אותם, הם אנשים שלא מעריכים חיים, אנחנו לוחצים ומדברים איתם בנקודות שכואבות לנו ולא להם. כואב להם טריטוריה, אדמה, חורבן בית, הגירה מרצון. אם נצליח לשבור את החלום הלאומי שלהם, וזה מה שאנחנו צריכים לעשות, אתם טבחם בנו? לא תהיו פה. זו הנקודה המרכזית. אנחנו צריכים לעודד אותם לעזוב את המקום".

בתגובה לדבריו, מגישי התכנית קראו: "זה בלתי אפשרי".
"אני חושב שאתה טועה, תסתכל כמה אנשים היגרו מגרמניה באביב הערבי", הוא ענה.
"אתה מדבר על פליטים", הגיבו המגישים.
"אבל יש פליטים מעזה", הוסיף השר.

המגישים הסבירו: "זה מצב שכל העולם חיבק, לא רואה את הפלסטינים מחובקים על ידי העולם הערבי". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm