שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן, מקיים בימים אלו סבב ביקורים באזור, על רקע המשך המלחמה שהחלה לאחר הטבח הרצחני של חמאס בישראל. הוא צפוי לנחות מחר (שני) בישראל, ולהיפגש בעוד יומיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר החוץ ישראל כ"ץ וחברי קבינט המלחמה. מדובר בביקורו החמישי של בלינקן מאז תחילת המלחמה. 

אין להם אלוהים: לשמאל אין עוד סיכוי לשוב אי־פעם לשלטון בבחירות דמוקרטיות
הרצי הלוי הצליח להעיר את בריוני הממשלה מרבצם | בן כספית

בלינקן מגיע לישראל כחלק מביקור אזורי נרחב שהוא מקיימים בימים אלו. במהלך הביקור, מבקר הבכיר האמריקאי בטורקיה, כרתים, יוון, עמאן, ירדן, קטר, אבו דאבי, איחוד האמירויות, יהודה ושומרון, ערב הסעודית ומצרים. 

תקיפת צה"ל בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

"במהלך נסיעתו, ידגיש השר את חשיבות ההגנה על חיי אזרחים בישראל ביהודה ושומרון ובעזה", נמסר מטעמו. עוד הוסיפו: "הבטחת שחרור כל בני הערובה הנותרים; המחויבות המשותפת שלנו להקל על אספקה מוגברת ומתמשכת של סיוע הומניטרי מציל חיים לאזרחים בעזה וחידוש השירותים החיוניים; ולהבטיח שפלסטינים לא ייעקרו בכוח מעזה.

השר יאשר מחדש את המחויבות של ארה"ב לעבוד עם שותפים לקביעת התנאים הדרושים לשלום במזרח התיכון, הכוללים צעדים מקיפים ומוחשיים לקראת מימושה של מדינה פלסטינית עתידית לצד מדינת ישראל, עם חיים בשלום ובביטחון".

מי שעוד מבקר בישראל הוא דרק צ'ולט, היועץ של מחלקת המדינה, שמגיע היום (ראשון) לארץ, יחד עם עוזרת מזכיר המדינה לענייני מזה"ת, ברברה ליף. בדומה לבלינקן, השניים צפויים לשוחח בנוגע לסוגית החטופים הישראלים בעזה, ולקרוא לסיוע הומניטרי נוסף לעזה. כמו כן, הוא יקיים פגישות בירדן, ולאחר מכן יצטרף לבלינקן.